Tere
Selline mure mul, et mind häirivad tohutult igasugused hääled/häälitsused, mida inimesed minu ümber teevad. Näiteks matsutamine, porgandi närimine, ninaga vilistamine, väga sügavad hingetõmbed jne. Põhimõtteliselt häälitsused, mida tehakse teatud regulaarsusega. Ja mitte ainult ei häiri, ajavad südamest marru, nutma, selline jõuetu viha tekib. Samuti öösiti, kui elektriradiaator plõksub, ei saa magama jääda. Nagu hiina piin... Mul nagu kõrvad peilivad täpselt välja selle heli asukoha ja sageduse ning siis ootavad, kuna järgmine heli tuleb.
Teistel võib ju natuke naljakas olla ja pidada mind veidraks, aga tegelikult on juba kurb magada pea paksu padja all (kõrvad jäävad valusaks) ning igasugused inimestega koos üritused kipuvad rohkem piinavad kui meelelahutuslikud olema.
Kas on võimalik mingit abi saada?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Selline tundlikkus helide suhtes võib olla mitmete asjadega seoses. Mõnikord on see depressiooniga kaasnev nähtus. Mõnikord millegi muuga. Ei tea, ehk on Teil muidu ka hästi terav kuulmine? Aga siis oleksite ju harjunud sellega, et Te helisid täpsemalt kuulete, kui teised ja see ei ajaks närvi... Teate, käige igaks juhuks mõne psühhiaatri juures ära ja arutage temaga, kas Teil ei ole mingil viisil selline tundlikkus seotud kas kõrgenenud ärrituvuse, erutuse või depressiivsusega. Kui sealt poolt korras, siis võiks muudki mõtelda. Siis võiks mõne kehaliste haiguste arstiga asja arutada. Mu arvates on see õigem tee, kui vastupidi: enne keha siis hing. Sest pikaks ajaks (kehaliste uuringute ajaks) psüühika ravimise unarule jätmine on teistpidi jälle kehvem, kuigi ka kehalise poole hooletusse jätmine kah muidugi halb.
HK