Mul on mure seoses oma kallimaga. Tal on probleeme suitsetamisest loobumisega. Suitsetama hakkas ta 16 aastaselt ja nö lõpetas(st on loobunud igapäevasest suitsetamisest) 21 aastaselt ja täpsemalt 5 kuud tagasi.Ta küll suudab olla nii, et ei suitseta, kuid seda kuni paar kolm nädalat. Siis peab jälle ühe suitsu tegema. Tal on perioode, kus suudab olla täiesti ilma ja siis samas probleemide tekkides tõmbub ta endasse, hakkab suitsetama, energiajooke jooma ja siis lõpuks kui ta on kaua kannatanud murdub ja puhkeb lohutamatult nutma.
Nii palju kui mina suitsetamise kohta uurinud olen on tegemist vaimse sõltuvusega. Ma olen üritanud temaga rääkida, oleme koos lugenud raamatuid, kus antakse nõu kuidas loobuda, olen talle toeks olnud, kui ta jälle poodi tahab joosta jne. Lõpuks läheb ta salaja nurga taha suitsu tegema. Ostab paki, teeb pool suitsu ja viskab paki ära. Pidudel suudab ta vahest täiesti ilma suitsetamata olla. Nii kui tekib probleeme koolis, siis tahab kohe suitsu ette panna.
Inimesena on temas kaks täiesti erinevat poolt- imehea ja püstikurat. Kuri pool kohe tahab midagi nö kokku keerata ja nii endale kui teistele haiget teha (vaimselt), samas ta hea pool poeb järgmisel päeval kaissu ja vabandab ning kiidab, et vot kui hea Sa oled et nii vastu pead. Ja see on jätkunud 2 aastat. Kas see probleem suitsetamisega on ikka nii must valge või on see suitsust loobumise suutmatus seotud hoopis tema iseloomuga? Mida soovitate nii ebastabiilse inimesega teha olles teda mitte näinud ja teades nii vähe?
Ette tänades murelik tütarlaps

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere neiu!
Suitsetamisest loobumine võtab ühel rohkem aega, kui teisel. Teie noormees on seda üritanud 5 kuud peale 5 aastast suitsetamist, ja ta on siiski enamus ajast seda suutnud. Aitaks kindlasti see, kui ta ei mõtleks sellest pidevalt, ega püüaks teistele näidata, kui tubli ta on. Ma arvan, et edukalt viib ta selle soovi täide siis, kui ta oleks rahulik ja tungival vajadusel teeks ühe suitsu, tegemata endale etteheiteid. Teie noormees püüab end näidata igati tublina, kuid ka meestele on lubatud olle "nõrk". Püüdke meelitada teda end rohkem avama, et saaksite koos
muresid arutada ja leida neile lahendeid.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.