Olen kõrgharidusega ja juhtival positsioonil; mees aga keskharidusega ja mitte just eritu töökas kuid mainekas firmas edeva ametinimetusega. Oleme vabaabielus olnud ligi 2 aastat. Enne seda olin 7a lesk. Abielust on mul 10 aastane poeg (mehega nad ei klapi). Ja praegu lisaks ka 5 kuune poeg. Vabaabielus olen olnud see kes teenib perele sissetuleku, teeb kodused toimetused, muretseb toidu, uute riiete ja auto korrasoleku pärast. Tegelen lastega. Tänaseks päevaks on säästud otsas ja jäänud ainult riigi poolne lastatoetus ja majas pidevad tülid. Seetõttu saatsin mehe vanemate juurde nn "järele mõtlema". Ja seda juba 2 kuud tagasi. Selle aja jooksul oleme suhelnud kord paremini kord halvamini. Hiljuti sain teada, et tal on meili-romaanid, kohtamised ja pidevad helistamised noorte naistega. Mees väidab et see on vaid nali. Siit tekibki mul küsimus kas uskuda teda või mitte? Kuidas ma saan teda edaspidi usaldada? Ka kutsuda ta koju tagasi? 10 aastasel lapsel on sellest kõigest tohutu stress. Ise olen vaimselt täiesti murtud, sest ei saanud mehelt toetust ei raseduse ajal (käisin viimse päevani tööl) ega peale sünnitust (kõik magamata ööd ja kodused toimetused ikka minu) ja nüüd veel see jama. Ma ei taha ka ennast täielikult õigustaga sest nagu ütles mees olen see kes "keelab-käseb-poob ja laseb". Olen üritanud temaga sellest rääkida aga ta kas kõnnib minema või ütleb "ära nääguta". Hoolimata kõigest ma armastan teda, kuid ma ei ole vist piisavalt masohist et seda kõike taluda? Mida teha??? Kas alla anda või võidelda?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Te olete väga tubli inimene. Lausa mitme inimese eest väljas. Kas Teie elus mehele ruumi ongi? Või tarvidust teda "pidada"? Ma usun, et Te olete olnud sunnitud seda kõike tegema, kindlasti. Aga sellel on ka teine aspekt. Kui Teie olete kõik omaenda õlgadele võtnud, siis ei jää ju Teie kõrval olevale inimesele olulist rolli. Jääbki teismelise kombel jutukates kolada ja naljakaid kirju kirjutada, sest muu on kõik kontrolli all, autoparandusest maksude maksmiseni. Ei, ma ei taha Teid süüdistada mingil viisil, vaid asja teine pool esile tuua. Inimesed on kuidagi oma vahel seotud ja ühe inimese toimimine teise inimese toimimisega. See on lihtsalt tõsiasi.
Ja mis sselles olukorras on allaandmine? Kas allaandmine on mehe tagasi kutsumine või suhte lõpetamine? Või kas seda saab üldse sellistes terminites käsitleda? Ehk tuleks lihtsalt teha seda, mis Teie arvates oleks õige. Ja see ei ole allaandmine.
HK