Tere!
Sellest tundest,mida nüüd Teile kirjutan,pole ma mitte kellelegi rääkinud.Olen seda "koormat" nüüd juba varsti 25 aastat endas kandnud. Enam ei jõua! Ja selleks koormaks on viha oma lihase ema vastu...Olin üsna noor,kui abiellusin.Abiellumist kiirendas,mitte ei olnud põhjuseks,see,et jäin rasedaks.See ei olnud meie "lohakus",see oli ,ma arvan looduse poolt lihtsalt üllatus! Olime mõlemad tudengid,sissetulekuiks stipid,sellegipoolest otsustasime kohe abielluda. Minu vanemate reaktsioon oli mulle ehmatav.Ema sattus hüsteeriasse ja hakkas kiiresti mind tuttava arsti juurde sokutama.Me ei olnud abordiga absoluutselt nõus.Tulid toredad pulmad ja pea sündis laps.Lõpetasime ülikooli;meil oli kodu ja töö. Mõne aasta pärast otsustasime saada veel ühe lapse. Kui olin sellest oma vanematele teatanud,tituleeris ema mind lohakaks litakaks ja oma suurepärase veenmisoskusega sai mind niikaugele, et seda last ei sündinud...Olin kohutavalt õnnetu,nutsin,süüdistasin ennast ja abikaasat...Ometi kordus aasta pärast sama!!! Läks veel paar aastat ja vist alles siis" kasvasin suureks". Sünnitasin lapse ja mõne aasta pärast veel ühe.Ja iga jumala kord;kui teatasin emale oma rasedusest sain kuulda selliseid sõnu,mida vääriksid ainult tänavatüdrukud. Nüüd on mu kolm last suured,tublid,targad. Ja kes nende üle uhkust tunneb,on nende vanaema.Ja mina??? Minus kasvab aasata-aastasse viha ja süütunne
selle vastu, mida ma tegin.Olen nüüd sama vana, kui mu ema 25 aastat tagasi ja tean täpselt,et ei ütleks ega teeks iialgi oma lastele seda,mida tema mulle tegi.Mul on imeilus kodu, suvemaja saarekesel,piisavalt raha ja elan ikka veel koos "selle lolliga,kes mulle lapsed tegi".Isa mul enam ei ole,olin ja olen püüdnud oma emale olla hea laps aga mingi uss on minus sees ja see paljuneb.Mul on sisemiselt piinlik ja halb.Tahan sellest tundest lahti.Kuidas!!!
Ette tänades Evelin (46) Tartust.

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Lp. Evelin
Jutust selgub, et Teil on tore ja tugev perekond, seega palju põhjuseid, miks oma eluga rahul olla.
Oma vanemate kohta olevad uskumused, eriti kui nad on negatiivsed, tekitavad tavaliselt tugevaid emotsioone. Võib juhtuda, et meil on samaaegselt vastandlikud emotsioonid- ma võin vihata oma ema ja samas ka armastada. Sellisel juhul on olukord veelgi komplitseeritum. Meie tunded pole aga õnneks otse pärit teiste inimeste käitumisest, vaid ikka ennekõike meie uskumustest selle käitumise ja ka iseenda kohta. Tõenäoliselt usute, et Teie ema ei hoolinud Teist ega Teie lastest. Seda mõtet läbi elu endaga kandes, oletegi pidevalt ema ja ka iseenda peale vihane. Kuna olukorda ei saa teha olematuks, tuleks modifitseerida Teie uskumusi ja hinnanguid ema käitumise ja iseenda kogemuste kohta. Selleks soovitan kognitiiv-käitumuslikku teraapiat, mis võiks Teile sobida.