Meie peres on mitu teismelist last . Mees on korralik, töökas , suitsu ei tee ja alkoholi tarbib harva. Ise olen kodune , ei joo , ei suitseta. Elamistingimused on head, materjaalses mõttes on lastel kõik olemas, korralikud riided, õpivahendid, arvuti , korralik toit, võimalus käia huvialaringides. Lastel on võimalus suhelda sõpradega , alati on nende sõpradel võimalus meil külas käia mida nad ka aktiivselt kasutavad ja kodus saavad nad oma probleemidest ja päevasündmustest rääkida ning arutleme selle üle. Mure on ühe lapse pärast, kes on poiss vanuses 13 a. Sõpradega saab ta normaalselt läbi aga koolis läheb väga kehvalt. Õpetajatele räägib pidevalt vastu , õppetööga ei tegele , istub tunnis niisama ja niheleb ringi. Kipub ka valetama, et tal pole kooliks vajalikke õppevahendeid , õpetajad on mitmel korral seepärast märkuse teinud , ometigi on tal kõik vajalik olemas. Kodus õppida ei viitsi , kui palud, et õpi nüüd või õpime koos siis läheb ära välja ning kui tuppa tuleb, siis ütleb, et midagi polegi õppida või paremal juhul loeb kas emakeele või ajaloos mõne peatüki läbi , lahendab ühe harjutuse ning ütleb , et see oli kõik. Positiivsed hinded on tal ainult neljas õppeaines, ülejäänutes ta ei tööta üldse kaasa. Missugust nõu annate või kuhu tuleks sellise lapsega pöörduda, elame maapiirkonnas. Paaril korral olen koolis õppealajuhatajaga vestelnud, tema ütleb, et aineõpetajad ütlevad , et poiss ei ole rumal vaid on laisk. Viimasel ajal on ta hakanud rumalate väljenditega vastu vaidlema, nii koolis kui ka kodus. Ette tänades vastuse eest.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Tundub, et probleem on mõne õprtajaga. Probleem tuleks lahendada selles kollektiivis, kuid seda nõuannet on Teil raske rakendada. Püüdke pojaga rääkida, miks mõne aine õppimine kehvemini läheb. Saate ehk teada suhtumise õpetajasse. Selle suhtumise muutmisega tuleks poisil tegeleda, siis on tal kergem tunnis olla. Kui võimalik paluda abi ka sellelt õpetajalt, aga väga delikaatselt.
Põhjusi tema käegalöömisele võib olla teisigi. Näiteks vanema(te) vendade/õdede edukam õppimine. Sel juhul püüdke tõsta tema enesehinnangut, toetage teda ja kiitke tegude eest, mida ta teeb hästi, või üldse teeb. Tema protesti saab leevendada sellega, kui teete temaga koostõõd, mitte ei sunni, ega too teiste head käitumist talle eeskujuks. Suhtuge ise asjasse rahulikumalt.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.