Hakkan kergesti ebameeldivas situatsioonis nutma ja ei suuda enam rääkida, miski nöörib kõri. See on väga alandav- tahaksin naeratades asja selgitada, argumenteerida, oma õigust nõuda, aga ei suuda. Teoorias olen üsna tugev, aga praktiliselt kehv. Mul on ka esinemishirm. Kuigi midagi karta pole, mõistus naeratab kindlameelselt, siis käed värisevad (harvem hääl). Kuidas sellest vabaneda, eriti nutmapuhkemisest?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Ma arvan, et Teil ei ole siin midagi, mida üks hea psühhoteraapia ei saaks parandada. Sellised mured on üsna levinud. Esinemisärevus on tihti paljudel inimestel ja seda saab ravida näiteks kognitiiv-käitumusliku teraapia abil. Ka enesekindlust on võimalik niiviisi arendada. Kui Te tahete, mul on Tallinnas asuva terapeudi telefon. Tema nimi on Sirje Rass. Aga teistes linnades töötavaid psühholooge või psühhiaatreid, kes oleks selles teraapiavormis koolitust saanud ma ei tunne. Kirjutage mulle otse sel meiliaadressil, mis siin kuskil leidub, siis arutame, kelle juurde võiks minna.
HK