Olen abielus alkohoolikuga, oleme (olen) püüdnud alkohooli probleemi küll lahendada käies erinevate spetsialistide juures aga tulutult. Üldiselt on asi nii, et abikaasa elab oma mõnusat elu (teeb mis iganes, ööbib kus tahab, mõnitab ja alandab mind jne.jne.)edasi ja kannatame meie lapsega. Olen enese aitamiseks lugenud eneseabi raamatuid ja erinevaid artikleid, korraks läheb nagu tuju paremaks ja väljavaated helgemaks aga see ei jää kestma. Ikka ja jälle tunnen, et elu on rõõmutu ja vägisi tulevad silma pisarad ning juba ma nutangi (ma ei suuda tugev olla ja probleemidest üle olla). Ma tean, et lähedased ei saa minu probleemist aru, aitavad ainult sõbrannad aga ausalt öeldes tundub mulle , et ma ei tohiks neid koguaeg oma probleemidesse kiskuda. Ma kardan iseenda pärast, kardan et võin teha masendushoo ajal enesele midagi. Varem ma olin kindel, et ma ei tee enesele viga aga mida aeg edasi seda ohtlikumaid mõtteid ma mõtlen.Ma tahaksin vabaneda sellest kurbusest ja õppida uuesti hindama elu ja enese väärtust. Kuidas oleks see võimalik?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Palun minge kõigepealt psühhiaatri vastuvõtule. Selleks ei ole vaja saatekirja. Leidke lihtsalt oma elukohale lähim ja Teile sobivaim arst ja rääkige temaga oma raskustest. Teie seisund vajab kohe depressioonivastast rohtu. Muidugi, see ju Teie olukorda kergemaks ei tee. Ega Teie mees sellepärast teistmoodi elama ei hakka, et Teie rohtu võtate. Aga see rohi ehk aitab Teil oma olukorrale selgema pilguga vaadata ja aitab ehk Teil teha selle tõttu ka oma tervise suhtes õigemaid valikuid.
Ja kui Te selle tee peal juba olete, tasub kindlasti leida endale psühhoterapeut, olgu see kas psühholoog või psühhiaater, ja temaga koos leida võimalus vabaneda kurbusest, õppida hindama elu ja omaenda väärtust.
Palju jõudu Teile,
HK