Tere! Olen peatselt kooli lõpetamas ja peaksin intensiivselt tegelema lõputöö kirjutamisega. Paraku on aga tekkinud selline olukord, et pigem istun kodus ja ahastan, et ei jõua valmis ega leia kuskilt jõudu reaalse tegevusega peale hakkamiseks. Asja teeb minu jaoks halvemaks seegi, et pakjudel mu kursusekaaslastel on töö juba valmis ja peale nendega vestlemist tunnen end eriti lootusetult. Aeg hakkab ka varsti otsa saama ja ma ei tea enam, mida endaga ette võtta, kuidas ennast tegutsema panna. Kardan, et kui nii edasi läheb, siis varsti on juba tõsiselt hilja midagi ette võtta. Kas Te saaksite järsku soovitada mingeid meetodeid ärevusega toimetulekuks? Tean, et kui vaid lõpetaksin muretsemise ja hakkaksin asjaga tegelema, siis tuleksin toime, aga ma ei suuda ennast nende muremõtete eest kaitsta, ma ei suuda üldse suurt midagi teha. Tänan vastuse eest!

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Muretsmine on tõepoolest täiesti ebavajalik tegevus, eriti siis, kui meil on energiat ja jõudu muuks tarvis. Ärevuse ja muretsemisega toimetulekuks on mitmeid häid tehnikaid. Algatuseks küsige enda käest, mida ma tahan. Ja seejärel, kuidas seda saavutada. Tehke endale plaan, jaotage töö väiksemateks tükkideks. Kui üks asi saab valmis lubage endale midagi vaevatasuks. Proovige keskenduda sellele, mida Te teete, mitte sellele, kui palju või vähe on aega jäänud. Mõelge, et ma tahan seda tööd teha, mitte et ma pean seda tegema. Need asjad, mida me tahame teha, edenevad hõlpsamalt. Kui tahate oma ärevusega põhjalikumalt tegelda, soovitan lugeda Albert Ellise raamatut "Kuidas saada jagu oma ärevusest." Seal on palju näiteid ja paktilisis nõuandaid. Abiks võib olla ka psühholoogi konsultatsioon.