pingetaluvus 09.05.01 / Psühholoogia

Külastaja küsib:

Tere! Kuidas saaksin tõsta oma pingetaluvust? Minu arvates on mul seda liiga vähe. Kui on ees mingi avalik esinemine, ei saa magada, süda klopib ja on äärmiselt paha olla. Ka uudsed olukorrad viivad üsna rivist välja, kuigi pärast tundub, et oleks olnud parem täiesti rahulikuks jääda, asi polnud üldse nii hull. Ette tänades.

Arst vastas:

dr Katri-Evelin Esop

Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS

Tõenäoliselt on tegemist sotsiaalse ärevusega, mis tõuseb enne kindlatesse situatsioonidesse minemist ning tavapäraselt langeb peale situatsioonist lahkumist või põgenemist. Kognitiivse teooria kohaselt on sotsiaalfoobias kesksel kohal negatiivse hinnangu saamise kartus iseendale, oma esitlusele, käitumisele. Sageli kaasnevad ärevuse somaatilised sümptomid (mis tavapäraselt on inimesele esmalt silmatorkavad ja häirivad)- südametegevuse kiirenemine, kätevärin, higistamine, hingamise kiirenemine, pearinglus, uinumisraskused (võib esineda ka vaid üks nimetatutest). Pingetaluvuse suurendamiseks soovitan psühhoteraapiat. Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS- Tartus 07 441 705, Paides 038 51887, Pärnus 052 74703, Tallinnas 050 21 705.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühholoogia

Sage ärritumine

Ärritun pisemagi insidendi korral. Varem olin selline rahulikum ja vaiksem. Nüüd olen mitmel korral ärritusest ka kontrolli kaotanud ja vennaga kakelnud. Mõnikord olen ülekohtune ka oma tüdruku suhtes. ...

Vastas dr Elen Kihl

Need sündmused, mida Te oma elust kirjeldasite, võivad tõepoolest mõjutada Teie praegust enesetunnet, enesevalitsemist ja käitumist. Peatraumade tagajärjel võib tekkida kergesti ärritumine, vähene kontroll ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi