Tere! Kuidas saaksin tõsta oma pingetaluvust? Minu arvates on mul seda liiga vähe. Kui on ees mingi avalik esinemine, ei saa magada, süda klopib ja on äärmiselt paha olla. Ka uudsed olukorrad viivad üsna rivist välja, kuigi pärast tundub, et oleks olnud parem täiesti rahulikuks jääda, asi polnud üldse nii hull. Ette tänades.

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Tõenäoliselt on tegemist sotsiaalse ärevusega, mis tõuseb enne kindlatesse situatsioonidesse minemist ning tavapäraselt langeb peale situatsioonist lahkumist või põgenemist. Kognitiivse teooria kohaselt on sotsiaalfoobias kesksel kohal negatiivse hinnangu saamise kartus iseendale, oma esitlusele, käitumisele. Sageli kaasnevad ärevuse somaatilised sümptomid (mis tavapäraselt on inimesele esmalt silmatorkavad ja häirivad)- südametegevuse kiirenemine, kätevärin, higistamine, hingamise kiirenemine, pearinglus, uinumisraskused (võib esineda ka vaid üks nimetatutest). Pingetaluvuse suurendamiseks soovitan psühhoteraapiat. Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS- Tartus 07 441 705, Paides 038 51887, Pärnus 052 74703, Tallinnas 050 21 705.