Kuu aega tagasi oli mul raseduse katkemine, olid mõned nädalad ainult. algul kahtlustati, et on emakaväline aga õnneks ei olnud.Aga nüüd on mehega suhted sassis, ma tunnen et see on mõjunud psühholoogiliselt mulle nii rängalt, et ma pole enam see kes kuu aega tagasi, ma olen närviline, virisen mehe kallal, tusane ja nagu kuskil eemal. Ma ei oska oma käitumis seletada, ma armastan oma meest väga. Tema ütles, et minu käitumine väsitab teda ja tema tahab seda endist tagasi.
Virisen selle üle, et ta nii palju tööl käib ja asju laiali pillub.Aga tööl käib ta tõesti palju viimasel ajal ja ka üle ühe öö on ta tööl, vahest ei tule isegi hoomikuks ja töötab 30 tundi järjest, aga mina tunnen ennast nii üksi ja kui ta koju tuleb , siis on ta nii väsinud et jääb kohe magama.Tava olukorras ma ei ütleks midagi, aga ma tunnen praegu et mul on rohkem tuge vaja.
Kui ma näen rasedaid naisi, siis südame alt lööb nagu mingi jutt läbi ja nii kurb on kuidagi aga mees ütleb, et enne me uut last ei saa teha, kui meie suhe korda saab. Aga võibolla aitab hoopis see , kui ma jääksin uuesti rasedaks.
Ma ei oska midagi teha, sest ma saan ise ka aru, et see säde on minus kadunud. Jäsku oskate Teie midagi öelda.
Tervitab Ene

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Mida sellises olukorras teha? Näib, et teil kummalgi on isesugune viis selle olukorraga toimetulekuks.
Teie mees proovib asjaga toime tulla ennast töösse uputades. See aitab tal tõenäoliselt lapse kaotamise kurbust leevendada ja selle peale mitte mõelda. See on üks viis kuidas leinaga hakkama saada. See ei tarvitse olla kõige parem toimetulekuviis olla, aga see on see, mida ta oskab.
Teie näite oma kurbuse ja leina pahura rahulolematuse varju peitvat. Ka omamoodi leinaga toimetulemise viis. Aga samuti mitte kõige parem. Tekitab palju pingeid.
Väljapääsuks võiks olla koos mõne psühholoogi vastuvõtule minek ja oma leina ning kurbuse üle kõnelemine. Parem on otse kui kaude oma leinaga hakkama saada. Kui te kumbki otse ja vahetult oma leina ei aruta teineteisega, jääbki see kas tööga ülepingutamise või pahura rahulolematuse varju ja mõlemad reageerimisviisid halvendavad teie omavahelisi suhteid.
Ma mõtlen veel, et Te ehk peaksite ka mingit antidepressanti ehk tarvitama, mis Teie masendust vähendaks? Seda saaks Teile mõni psühhiaater kirjutada. Aga rohuvõtmise kõrval peaksite Te ikka ka oma leinatunnetega proovima hakkama saada. Ehk tuleb siis ka säde tagasi.
Jõudu,
HK