Tervist! Ei teagi, kas kirjutan õigesse kohta, st kas teie oskate mind kuidagi aidata. Aga häda ajab härja kaevu.
Minu probleemiks on lausa haiglane hambaarsti hirm. Olen pärinud ka ema käest, et kas lapsena tegi mõni arst mulle nii jubedalt haiget, et nüüd kardan, aga tema ütleb, et tema küll ei mäleta. Mina mäletan vaid seda, et ma neid alati kartnud olen.
Lapsena sain emaga veel kuidagi käidud, küll suure nutuga. Nüüd oloen aga juba 19 aastane ja see probleem on läinud ainult hullemaks.
Mõned korrad olen toolis istudes tundnud, kuidas suurest hirmust pilt hakkab eest ära minema. Täiesti tavaline on ka see, et juba mitu päeva enne arsti juurde minekut on mul pidevalt süda paha, pea valutab tugevalt ja muust ma mõelda ei suuda kui ainult hambaarsti juurde minekuts. ooteruumis läheb asi aina hullemaks. Tunnen nagu süda tahaks välja hüpata, tihti esineb ka kõris pigistavat tunnet. Ükskord pidingi vaid sellepärast ooteruumist lahkuma, et ma lihtsalt ei suutnud enam hingata... Jah ma tean, et see on tobe hirm ja ma nähtavasti ise kruvin oma emotsioone üles aga ma lihtsalt ei suuda sinna minna. Tavaliselt hakkan nutma enne, kui arst mind puutudagi jõuab. Kindlasti vähendab see kõik ka minu valuläve. Ja lõpuks kui hammas isegi korda saab, on mul siiski kuskil nädal peale käiku tunne, nagu ma oleks vaimselt tühjaks pigistatud sidrun.
Nüüd aga on mul taaskord vaja arsti juurde minna. Hambas möllab juba teist nädalat närv, valu on tugev ja kannatan ibumetini abil. Aga seda ei saa ju ka igavesti neelata. palun, ehk oskate mulle öelda, kuidas saaksin ennast aidata, sest kummaline nagu ta on, ise ma ennast selles suhtes ei suuda vist kontrollida.
Ette tänades, neiu Tallinnast.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere kallis Neiu!
Hambaarsti juurde lähevad vist vähesed suure rõõmuga. See pole muidugi Sulle lohutus. Üks põhjus, miks inimesed hambaarsti kardavad on see, et pole täpselt teada, mida arst teeb. Soovitan Sul leida tohter,kes Sulle räägib, mida ta teeb ja oskab seega Sinu ärevuse kontrolli alla saada. Leidub jutukaid ja vaikseid arste. Sulle sobib praegu selline, kellel on aega ja tahtmist Sinu probleemi tõsiselt suhtuda. Ta peab Sind veenma, et kaasajal on hammaste ravimine võimalik valutult. Küsi oma tuttavatelt, kas kellelgi on sellist tohtrit, kes kulutaks Sulle aega kõigepealt üheks tutvusseansiks. Arstile tuleb öelda, mida Sa tunned, millised on Sinu hirmud.
Jõudu ja edu soovides!
Irene!