Tere,
Olen 20a ja mul on vaginism. Eelmise suhte purunemise üheks p6hjuseks oligi, et isu kadus ka suuseksi järele. Halbu kogemusi mul seoses seksiga pole. Praegune suhe hakkab ka vist katki minema. Kuna tuli ju tunnistada et on vaginism ja et seksiga tuleks oodata.
Tekkib juba selline tunne, et meestel ainult seksi ongi vaja. Samas mõtlen ka, et ma saan hakkama ka ilma nende meesteta ja seksita. Eks ma juba frigiidsuse poole kaldun. Aga mida siis teha.
Samas ma tean ka seda, et kui mul kedagi praegu ei oleks siis ma seksoloogi v6i psühholoogi vastuv6tule ei läheks.
Aga ma lihtsalt enam ei suuda seksist hästi mõelda. Oma eelmise partneriga seksi nn. proovimine ja valu tundmine tekitab masendust. Samuti masendab ka kõik see ümberringi olev sõbrannade hea seksuaalelu. See paneb mõtlema, et miks mul ei võinud seksuaalelu algada normaalselt mitte mingi vaginismiga. Ainus reaalne mõte seksist on see, et see on väga valus ja võimatu.
Ettetänades vastuse eest!

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
http://www.medfriendly.com/vaginismus.html on üks koht, kus kirjutatakse natukse sellest seisundist. Seal väidetakse, et raviks on mitmeid mooduseid. Nii meditsiinilisi kui psühholoogilisi. Ja üheks psühholoogilise ravi meetodiks on ka suhte ravi. Seega peaks kasutama nii seksuoloogide kui ka psühholoogide abi oma probleemist üle saamiseks.
Siinsamas Kliinik.ee-s on ka naistearst, kellelt võiks selle asja suhtes nõu küsida. Mõnikord on sel puhul tegemist ehk ka mingi kehalise probleemiga.
Nõnda siis peaks selle asjaga tegelema mitmest aspektist lähtudes, et saavutada parim tulemus.
Parimate soovidega,
HK