Tere!
Ilmselt on paljudel inimestel samalaadne mure. Olen kõige selle kohta ka palju lugenud, aga nüüd kui endal vaja läheb, siis ei oska midagi peale hakata. nimelt just nüüd, kui mul on ka koolis ja tööl keerulised ajad, läksin oma partnerist lahku. see oli sõbralik ja rahumeelne. põhjuseks see, et tema arvates oli meie suhtes läinud kaduma see salapärane säde. kõik on juba paigas ja stabiilne. minu arvamus on muidugi see, et pikemaajalise suhte puhul on paratamatu, et esimene õhin läheb mööda, aga see ei puutu tegelikult praegu asjasse.
fakt on see, et mul on praegu väga paha olla. raske on tööle keskenduda, pidevalt tahaks nutta ja millegipärast ka magada. süda valutab ja ma igatsen tema järele hirmsasti. tahaksin helistada vms. samas ei ole enam mõtet torkida, mida pole, seda pole. teie poole pöördusin aga sellepärast, et ehk oskate anda mingeid häid soovitusi, mida teha, et natukenegi parem hakkaks. tahtsin minna ka psühholoogi juurde, aga esimene aeg on kahe nädala pärast. seni ei jõua oodata. kas aitaks näiteks mõni apteegi käsimüügi preparaat, sportimine vms. kui kaua selline esimene suur kaotusevalu keskmiselt kestab?
27 aastane naine

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Psühholoogi juurde minekust ei ole vist pääsu. See aeg tuleb ära oodata või leida keegi, kellel on varem aega pakkuda. Või algul pöörduda Kriisiabi keskusse. Telefon on 641 4300. Seni kui psühholoogi juurde pääseb, võiks muidugi sporti teha ja tegelda asjadega, mis Teile muidu on ikka head meelt teinud. Peale oma elukaaslasega koosolemise muidugi. Ma ei usu, et Teil ei olnud ka temaga koos elades mingeid asju teha, mis Teile rõõmu tegid. Tuletage meelde, mis need olid ja tehke neid asju.
Peale selle, mul on tunne, et Te peaksite pöörduma ka psühhiaatri vastuvõtule. Miks? Selline seisund nagu Te kirjeldate ei pruugi kergemaks minna ilma antidepressantideta. Kui Te helistate telefonil 056 609 604, siis ma olen kindel, et sel psühhiaatril on Teile pakkuda aega varem kui kahe nädala pärast. Apteegi käsimüügi ravimite hulgas leidub küll igasuguseid toredaid asju, kuid need on enamasti sellisteks puhkudeks, kui on pisikesed murekesed või muidu pisut paha olla. Aga Teie seisundi jaoks, ma kardan, et ei ole seal eriti midagi pakkuda.
Kui kaua see kestab? Selle ennustamist ei võtaks ma küll ette. Inimesed on liiga erinevad selleks, et mingit ennustust teha. Seda võin küll öelda, et kui Te aktiivselt oma raskusega tegelete, kestab see kindlasti lühemat aega, kui siis, kui Te laseksite sel omasoodu minna. Viimasel juhul söandaksin oletada, et see võib isegi hullemaks minna.
Vastupidavust ja jõudu soovides,
HK