Antidepressantide lõpetamine 26.08.13 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere!
Mul on selline mure, et olen võtnud üle 4 kuu antidepressante ja nüüd lõpetasin võtmise ja mul on hakanud pea valutama. See kestnud juba 5 päeva. Mida teha edasi?

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Minupoolne soovitus-reegel on olnud:
1) ravimi võtmine on vaid üks komponent tervistumisel.
2) Vajalikud on ka harjutused (alustada kehalistest,..kokku on viis rühma harjutusi).
3) Harjutusi tehes ja AD-d võttes hakkab enesetunne paranema ja hakkab toimima "ristkülik diagonaaliga" raviprintsiip (ravimi annus väheneb ja harjutused saavutavad konkreetse inimese jaoks optimumi).
4) Sujuv rohu ärajäämine on ka ilma harjutusteta oluline.

5) NB! Ainult rohust jääb väheks, õige on ka muid tervenemise võtteid-printsiipe (3E-printsiip jm) appi võtta.
(vt. eelnevaid või/ja minu raamat "Väljavalitu" Tervisemaja ptk-d).

Head harjutamist!
Saa terveks ja tugevaks ning tule ka minu 100. sünnipäevale - 25.VIII 2043
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Antidepressantide kuuri lõpetamine

Tere! Võtsin Paroxetin 40 mg antidepressante ärevushäirete raviks natuke üle pooleteise aasta. Üks hetk otsustasin omal käel nende võtmise lõpetada. See oli nüüd juba paar kuud tagasi. Nüüd on olukord ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Organismis (ajurakkudes) on retseptorid olemas, mis reageerivad AD-le (ka paroxetin). Seega - nö tavatöö olukorras saab organism selle AD aine (aine analoogi) organismist endast.
Kui me oleme kestvalt ...

Loe edasi

Antidepressantide lõpetamine

Olen võtnud 2 aastat sertraliini depressiooni raviks. Alustasin 75mg-ga, poole aastaga kadus mul depressioon. Aasta tagasi läksin üle 50mg peale, sel suvel 25mg peale. Nüüd veebruaris lõpetasin ravimi ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

AD võtmine - 1. samm, AD ja harjutused koos /minu Palve-Meditatsiooni esimene samm/ - 2. samm. Selle käigus saab kujundada tingitud refleksi e tingituse.
Harjutused ilma AD-d võtmata - 3. samm. ...

Loe edasi

AD lõpetamine

Tere Doktor!

Tahaksin küsida sellist asja, et kas selline raviskeemi lõpetamine on õige, kui olen kokku võtnud 9,5 kuud Cipralexi ja lõpetamine nägi välja selline, et kaks nädalat võtsin 20mg, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Tark inimene ei piirdu ainult tabletikuuriga!

Vajalikud on ka harjutused, eluviisi muutus. Kui on harjutused ja uutmoodi elamine, uutmoodi suhtumine elu-olusse, siis see AD ärajätmine tuleb ...

Loe edasi

neuroleptikum?

Palun selgitage,misasi see on.Soovitasite kellelegi ,kes on igasuguseid antidepressante söönud ja pole abi saanud.Mul sama mure.Elan nii juba 8 aastat ,ikka aeg-ajalt jälle antidepressantide peal.Nüüd ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Neuroleptikumidega mõjutatakse tavaliselt mõttemaailma häireid (luulumõtted jt.) või siis ka aistingute/tajude häireid (hallutsinatsioonid jt.). Vaimsed funktsioonid on omavahel seotud: emotsioonid-mõtted, ...

Loe edasi

Ravimisõltuvus.

Olen 48 aastane naine ja ravimisõltlane, täpsemalt rahustitesõltlane. Alguse sai tablettide neelamine 20 aastasena, kui mul pärast isa surma hakkasid käima paanikahood. Nõukogude ajal sellist haigust nagu ...

Vastas dr Jaanus Mumma

Loomulikult pikaajaline bensodiasepiinide rühma kuuluvate
ainete tarvitamine on tekitanud sõltuvuse.Organism on harjunud ja
ärajäämanähud on küllatki piinavad ja ka pikka aega võtab uus
Loe edasi

antidepressantide üledoseerimine

Tere
Sooviks teada kuidas mõjub organismile antidepressantide üledoos? Millal see ajaliselt mõju hakkab avaldama? Kas teatud annus on ka surmav?

Tänan, kui võtsite vaevaks mu küsimusele ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Suitsiidiks neid ei soovita, ei ole nii "head". Antidepressante väga mitmeid rühmi ja nendega üleannustamise teoreetiline võimalus olemas. Arst määrab ju koostöös patsiendiga vajaliku annuse, teinekord ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: