Paanikahood ja Cipralex 05.05.11 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere Lp Dr Ennet,
Mure järgmine...Aastaid tagasi diagnoositi ärevus ja paanikood, mille raviks määras psühhiaater Cipralexi 5mg päevas. Nüüd peale teise lapse sündi on hood tagasi. Esinevad just öösiti. Ärkan üles, iiveldab, süda taob, minestustunne, keha üleni pinges. Surmahirm on meeletu. Ärevusse ajab nüüdseks juba hirm paanikahoo ees. Alguse on kõik arvatavasti saanud minu kaasasündinud südamehaigusest (pikk QT, paigaldatud ka stimulaator, seega tegelikult reaalset ohtu ju elule ei ole, aga ikkagi...). Küsimus selles, et tahtsin nüüd uuesti hakata Cipralexi võtma, kuid mu sugulasest arst ütles, et tema ei soovitaks seda ravaimit, kuna see pikendab südame QT-ed. Perearst aga ütles, et tema midagi sellist selle ravimi kohta ei leia, ainult kui üledoosi korral võib nii juhtuda.
Teen ka kõvasti oma mõtetega tööd, liigun väljas, teen joogat, ostetud ka raamat "Väljavalitu", aga ei saa vist ilma ravimita päris üle sellest. Nii tahaks elu nautida ja oma 8-aastast ja 3-kuust last rõõmuga kasvatada. Mitte veereda hirm silme ees kogu aeg:)
Aitäh! K.

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Võtke varem kasutatud annusest 1/2 ja siis nädala möödudes (vajadusel) hakkate annust kergitama. Harjutused ja muud tarkused on kasuks.
Lapsuke on ka suur Rõõmutegur.
Parimat soovides,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Ärevushäired ja paanikahood

Tere. Kirjutasite, et annusega mängimine on õige. Kas aga tohib minna 10mg cipralexi pealt 15mg peale? Algul võtsin 10mg, viis päeva olen võtnud juba 12,5mg ja nüüd peaks kohe võtma 15mg. Internetist uurides, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Võib küll ja vabalt 5mg kaupa "mängida" annusega.
Vajalik on vererõhku vaadata - liigselt madal või siis liigne kõrgenemine annavad pearinglust, "minestamise eelset tunnet".

On võimalik ...

Loe edasi

Ärevushäired ja paanikahood

Tere. Mul on juba 10 kuud paanikahood. Olen käinud arsti vastuvõtul, kus mulle kirjutati 15mg Cipralex. Ravim võttis küll ärevushood ära, kui hiljuti toimus muutus. Tund peale ravimi võtmist hakkas süda ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Annusega "mängimine" e sobiva annuse leidmine on ka minul põhiprintsiibiks.
Põhiprintsiibiks on ka harjutused ja "uued prillid". Harjutusi on 5 rühma (sotsiaalsed e e. asjaolusid-eluseiku võtta ...

Loe edasi

Ärevus, unehäired

Nimelt on mul ärevus magamajäämise ees ja veel, et ärevusega jääb mul lõpuks süda seisma, kuna olen lugenud nii palju südame rütmihäiretest ja vahelööke on mul praegugi vahepeal.
Tegelikult algasid ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

AD on hea, annus võiks ka 20mg olla, aga seda on vaja proovida. AD-st üksi ei piisa. Une toetamiseks oleks ka midagi vaja apteegi vabamüügist või siis perearstilt (sobib ka Imovane). Minu Palve-Meditatsiooni ...

Loe edasi

Paanikahood ja ärevushäire

Vaevlen juba 8 aastat paanikahoogude ja ärevushäire käes. Olen kasutanud mitut erinevat ravimit, mis kõik aitasid lühiajaliselt. Viimane ravi oli 2 kuud 10 mg Cipralex, mis mõjus juba kuu ajaga fantastiliselt ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Koostöö oma psühhiaatriga. Võib-olla veerkordselt Cipralexi annust tõsta). Viimased tarkade uuringud soovitavad sellistel puhkudel BUPROPIOON´iga ravi. Seda ravimi annust (Cipralex veelkordselt 10mg või ...

Loe edasi

Stress ja antidepressandid

Tere. Kirjutan teile järgmisest probleemist: Olen 23 aastane noormees. Kaks aastat tagasi kirjutas perearst mulla välja antidepressandi Cipralex. Põohjuseks oli paanikahood ja pidev väga halb enesetunne. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kui ainult rohtu võtta, siis jäätegi võtma!
Ristkülik diagonaaliga ja "uued prillid" - selline on minu raviskeem. Kui kaasate ka harjutused (viis rühma: sotsiaalsed, kehalised, vaimsed, hingelised, ...

Loe edasi

paanikahäire

Olen 33 a naine,sünnitanud 3 kuud tagasi.Paar nädalat tagasi hakkasid tekkima ärevushäired mis on kujunenud paanikahoogudeks.Olen üritanud olla positiivne aga kuidagi ei õnnestu,perearst kirjutas välja ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ärevushäirete (paanikahood, sundhirmud e foobiad) eneseabi osas olen annud piisavalt selgitusi. vt. otsinguga (klahvid Contr ja F üheaegselt alla ja siis otsitav termin) - nii leiategi.
Nautige ...

Loe edasi

antidepressandid

Tere,lp.doktor Ennet.
Palun nimetage mõni rahustava toimega antidepressant,mida paanikahäirete korral võtta õhtuti.Olen proovinud paljusid rohtusid,kuid sobivat pole leidnud(cipralex,remeron ,zoloft,seroquel ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kas olete õhtuti rohkem närvis? Kas paanikahood enamasti sellel ajal? Kas uinumisega probleeme? Eelnevast tulenevalt ka rohuvalik. Kui just AD silmas pidada, siis Remeron on suure rahustava toime, und ...

Loe edasi

Paanikahood

Tere,
Olen juba korra Teile kirjutanud. Nüüd on mul uus vana mure. Nimelt söön veebruarist cipralexi ja xanaxit, xanaxi annus on päevas pool tabletti, cipralex terve. Elasin kuu aega tagasi üle kalli ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Selline "tagasilöök" täiesti mõistetav ja psühholoogiliselt isegi "loomulik".
Võtke Cipralexi edasi, Xanaxi annust (vastavalt vajadusele) aga tõstke. Samuti suurendage kehalise aktiivsuse (kehaline ...

Loe edasi

depressioon

Tere, söön teist kuud ravimit nimega cipralex, kannatasin enne tablettide võtmist ka paanikahoogude all, aga siiani pole sellist surmahirmu tundnud..õhupuudus, nõrkus, südame kloppimine, käte higistamine. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Lp. Liis,
Cipralexi kõrvaltoimed on tavaliselt nädal-paar. Selle aja jooksul ravimi kontsentratsioon veres saavutab ka piisva tasakaalukontsentratsiooni. Seega see ei ole ravimi kõrvaltoime. Ravi ...

Loe edasi

Tere Lgp Dr

Minu seroxati- ravi lühiajalugu:
2001 - 6 kuud mis algas peale ravimi mõjumahakkamist kõikvõimsuse tundega ja lõppes peale võõrutust samas, kus oli alanud (paanikahood etc)
2002 - uus üritus, ...

Vastas dr Jaanus Mumma

Tere!
Käeolevaks ajaks on Eestis juba registreeritud ja kasutusel
väga paljude erinevate firmade analoogse toimemehhanismiga
preparaate.Kasutatakse neid eelkõige depressiivse seisundi,
Loe edasi



Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: