Ravimitest loobumine 17.07.08 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere,
umbes 4 kuud tagasi loobusin ühest ravimist, mille nimi ei tule kuidagi meelde (psühhiaatri kirjutatud, väidetavalt paranoiade vastu, ei tea). Loobusin päevapealt ja kõik oli täitsa korras.
Nüüd umbes poolteist kuud tagasi hakkasin ka Zoloftist loobuma. Alguses tegin nii, nagu arst ütles (enne võtsin pool tabletti päevas ja hakkasin koguseid vähendama), aga siis mingi hetk pidin reisile minema ja ei viitsinud enam jamada - jätsingi päevapealt "maha". Õhtuti hakkaski pea ringi käima (kuid mitte igal õhtul), kui asi väga hulluks läheb, olen mõnikord ka veerand tabletti põske pistnud. Nüüd on sellest ju kuu aega möödas, aga need nn võõrutusnähud on siiani alles ja mulle tundub, et asi hakkab hullemaks minema (kuigi võibolla ma hakkan asja tõsisemalt võtma).
Tunne on selline imelik, nagu reaalsustaju kaob paariks sekundiks ära ja ma ei saa aru, kus ma olen.
Pikk jutt tuli, aga tahaks küsida, kas see on normaalne, kui nii järsult lõpetada? Ei taha uuesti võtma hakata ja arsti juurde ka ei taha/viitsi minna.

Aitäh!

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Tunne on selline imelik, nagu reaalsustaju kaob paariks sekundiks ära ja ma ei saa aru, kus ma olen.
- Ergutaksin aju verevarustuse regulatsiooni: kehalised harjutused, eriti pea üleval - pea all - pea üleval. Harjutus: seista, istuda, lamada, jalad ülesse, puusad üles ja siis vastassuunas. Aeglaselt-rahulikult. Lihtsam variant on minu harjutus.
Väikese annuse rohtu võtaksin koos harjutustega, hiljem ainult harjutused.
Harjutamine teeb meistriks. Harjutus maandab üleliigsed pinged, harjutus parandab aju verevarustust (selle regulatsiooni).
Parimat soovides,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Antidepressantidest võõrutamine

Tere!
Minu probleemiks on siis antidepressantidest võõrutamine. Olen neid võtnud umbes aasta ning arst arvas, et oleks aeg lõpetada, sest olen veel nii noor ning arutasime ka perega, et ei oleks ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

AD võtmine ilma harjutusteta on poolik ravi. Vajalikud on harjutused (kehalised eelkõige, siis psühhoregulatsioon), eluviisi muutus, elusihid paika. Tabletikene on abivahend, harjutused ja uus elukorraldus ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: