Pillide lõpetamise kõrvalmõjud 24.05.17 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere! Küsimus selline, et lõpetasin eelmisel kuul pillide võtmise, kuna tundsin et need ei tee mu organismile head. Pille võtsin kuskil poolteist aastat. Peale lõpetamist algasid kohe päevad, kuid see kuu pole olnud. Eelmisest nädalast hakkasin tundma rinnanibudes valu, kui katsuda või pihta minna. Samuti tundub nagu oleksid rinnad suuremaks läinud. Kuskil 3 päeva järjest oli ka tugev kõhuvalu. Tegin 2 korda rasedustesti-olid negatiivsed. Kas sellised sümptomid on normaalsed peale pillide lõpetamist? Või näitab test valet tulemust?

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
Pillide võtmise ajal on munasarjade töö pidurdatud, tsüklid on anovulatoorsed. Kui pillide võtmine lõpetada, taastuvad ovulatsioonid. Sageli on esimese tsükli ovulatsiooni periood valulik ja samuti tekib sageli peale pillide lõpetamist premenstruaalne sündroom (PMS), mille põhjustab tsükliline hormoonide kõikumine. PMS-le iseloomulikud tunnused on rindade ja rinnanibude hellus, pakitsevad suurenenud rinnad, kõhupuhitus, "paistes tunne", meeleolu kõikumised, suurenenud magusaisu, peavalu, ärevus jne.
Kõik teie kirjeldatud sümptomid on seotud pillide võtmise lõpetmisega ja väljenduvad tugevalt just esimestel kuudel.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Kõikuv FSH tase

Tere, 2a jooksul pole raaestuda olnud vôimalik,AMH on madal, 3 ivf ebaõnnestunud. FSH tulemused 33,60,13, ja juuni kuus fsh 113, LH 59 peale seda tarvitanud tab nimega Jangee 1 tab päevas 12 päeva ja FSH ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillid, (antud juhul Jangee) pidurdavad FSH ja LH tootmist ja tänu pillidele nende hormoonide tase langeb. Pillide kasutamise lõpetamise järgselt käivitub taas munasarjade töö ja kui tegemist ...

Loe edasi

Beebipillide lõpetamine

Tere,

Olen aastaid kasutanud yarina pille, sain beebi ehk vahepeal ma siis ei kasutanud neid , ja peale last jätkasin jälle yarinadega ca 1 + aastat aga siis nad mulle enam ei sobinud . ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide kasutamise ajal võib olla erinevaid kõrvalmõjusid, kuid ka pillidega lõpetamise järgselt võivad olla erinevad sümptoomid hormoonide taseme muutuste tõttu. Pillide võtmise ajal on munasarjade ...

Loe edasi

Antibeebipillid ja kõrge vererõhk

Tere!

Olen ca 15 aastat kasutanud antibeebipille Novynette (vahele jäi paariaastane paus, seoses raseduse ja imetamisega).
Hiljuti diagnoositi kõrgvererõhktõbi ning hakkasin tarvitama ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere ! Need ebameeldivad kõrvalnähud seostuvad pillide ärajätmisega. Seega tarvitage pille edasi samuti jätkake vererõhku alandavate ravimite tarvitamist. Edu soovides ,Maie Väli

Loe edasi

Antibeebipillide (Yasminelle) kasutamise lõpetamise mõju organismile

Tere

Mu küsimus puudutab antibeebipillide mõju organismile.
Minu antibeebipillide kasutamise ajalugu on umbes selline: ca 4 aastat tarvitasin Logesti; 2 kuud pausi; ca 1 aasta Logesti; ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, pillide kasutamisel ei ole väga mõttekas pause teha, kui just ajutiselt suhet pole ja seetõttu vahesid tehtud seetõttu, et sageli pauside ajal naised rasestuvad soovitmatult ja abordi tegemine ju ...

Loe edasi

antibeebipillide võtmise lõpetamine

Lp. Katrin Seemen!
Kuna otsustasime lapse saamist planeerima hakata, lõpetasin Yarina võtmise. Paraku tegin seda teadmatusest tsükli keskel. Täna (3 päeva pärast tablettide võtmise lõpetamist) algas ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere, Kristi,
pillide mõjul munasarjades tsüklilisi muutusi , k.a. ovulatsiooni ei toimu. Veritsus tekib alati pillide lõpetamise järel 2-4 päeva peale viimast tabletti, ka siis, kui katkestada ...

Loe edasi

Tabletid.

Tere!
Mul oleks selline küsimus.
Olen juba aastaid kasutanud rasestumisvastaseid tablette ilma vaheaegateta.
Alguses olid need Femoden,nüüd viimased kaks aastat Logestit.
Olen kuulnud,et ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pille võib võtta vaheaegadeta aastaid, mõnekuune paus ei anna mingit positiivset efekti, uuesti peale pausi võivad tekkida taas alustamisel kaasnevad kõrvalmõjud(määrimised, iiveldus jm.).

Loe edasi

Hormoonspiraali kasutuselevõtt

Tere,
Olen (25.a.) kasutanud ühe kuu Logestit aga kuna see kellaajast kinnipidamine on tüütu, siis otsustasime, et laseks panna hormonaalspiraali ESS. Kas pillide lõpetamise ja spiraali paigaldamise ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Triini!
ESS sobib sünnitanud, üldjuhul üle 35-aastastele naistele.
Vastunäidustused ja uuringud otsustab arst.
Mirena on retseptiravim.

Loe edasi

rasestumisvastased vahendid

mis juhtub menst-ga. kui näiteks üks kuu jääb tableti leht võtmata ja suguelu sel ajal ei elata?Tablette on söödud 7 aastat.

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Pillide võtmise lõpetamise järgselt tuleb menstruatsioon umbes kuu aja pärast , ja kui siis on soov uuesti pille võtma hakata, tuleb alustada menstruatsiooni 1. päevast. Kui kasvõi 1 kuu jääb pillidega ...

Loe edasi

menstruaaltsükli häired

Kasutasin kuu aega rasestumisvastaseid pille Diane-35. Jätsin tarvitamise olles esimese tsükli vastavalt õpetusele läbi teinud. Seejärel algas menstruatsioon. Järgmisest tablettide lehest võtsin esimese ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Veritsus pilli(de) võtmise järel on kui reaktsioon emaka limaskesta poolt ,s.t. on tavaline pillide lõpetamise korral.
dr. Seemen

Loe edasi

tsüklihäire

Olen 20-aastane neiu ning võtsin 3,5 aastat antibeebitablette Marvelon, lõpetasin nende tablettide võtmise kaks kuud tagasi, kui päevad pole siiamaani hakanud. Tegin igaks juhuks ka rasedustesti, see oli ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pillide võtmise lõpetamise järgselt võib harva juhtuda, et menstruatsioonid ei alga või on alguses ebaregulaarsed. Kui Sul järgmise kuu jooksul menstruatsiooni ei tule, pöördu arsti poole. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi