Tsüklihäired 07.06.13 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere.
Juba teist kuud järjest on mul 2 korda kuus päevad. Naistearsti juures käisin viimati jaanuaris 2013. Lugesin, et see on üks emakakaelavähi tunnustest. Samas on mul olnud vaid üks seksuaalpartner, ma ei suitseta ning olen üldiselt alati terve ja tervislike eluviisidega olnud. Olen võtnud juba 3 aastat antibeebipille, esmalt Yasminellesid, nüüd Novynettesid. Kas peaksin ikkagi vähki kartma või millele see sage veritsus veel viidata võib? Mainin ka ära, et veritsus on menstruatsiooni ajal normaalne ning selle vahelisel ajal tuleb verd üldiselt vähe. Arstile helistasin ka, aja sain juuliks.

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere. Tsüklihäire põhjuseid on palju. Kuna võtate pillle, siis võiks olla hoopis kas müoomisõlmeke või polüüp emakaõõnes. KUi seda pole siisi võivad ka pillid mitte sobida. Igal juhul peaks tegema ultraheli uuringu ja võtta analüüsid emakakaelast. Vähk vähetõenäoline , kuid kontrollima peaks ikka . Hea, et teil on günekoloogi aeg juulis, Dr Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tsüklihäired.

Olen 47 a. naine. Juba paar aastat tsüklihäired. Jasminelle kasutamise ajal tekkisidki häired. Päevad hakkasid varem, siis loobusin tablettidest. Mens.tekkisid mitmekuulised vahed. Kahe ja poole aasta ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
premenopausis on tsüklihäired ja vererohked menstruatsioonid sage probleem ja see on seotud hormonaalsete muutustega sellel eluperioodil, eelkõige anovulatoorsete tsüklitega. Soovitan samuti ...

Loe edasi

Ebakorrapärane menstruatsioon

Tere! Mul on selline probleem, et menstruatsioon on natuke ebakorrapärane. Esmakordselt hakkasid vaevused juunis. Oli nii, et siis kui pidid hakkama, natukene ainult määris ja rohkem verd ei tulnud. Läksin ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Kui on tsüklihäired, siis võivad selle foonil tekkida tsüstid munasarjades, mis kaovad kui menses tuleb. Kui tsüklihäired jätkuvad, peaks täpsustama selle põhjus ja pöörduma naistearsti poole. Dr ...

Loe edasi

Logest ja menstruatsioon

Olen võtnud Logest pille umbes aasta.Otsustasin teha pausi , et kontrollida kas kõik on korras. Pole nüüd pille võtnud kuu aega ja menstruatsioon on hilinenud 3 nädalat. Rase pole kindalt. Kas see on normaalne ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Terer. Esimesed kuud peale pillide lõpetamist võivad esineda tsüklihäired. seega antud olukord pole midagi erilist. Dr Kadastik

Loe edasi

näljutamine ja tsüklihäired

V.a. dr. Väli

Kas näljutamine kaalu langetamise eesmärgil ja äärmiselt ebakorrapärane toitumine võivad olla üle 30 aasta vanuses ebaregulaarse tsükli põhjusteks? Kas saab kuskilt nende teemade/seoste ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Jah,siin on kindel seos.Ka internetis on piisavalt palju informatsiooni. Kasutage märksõna ANOREXIA.

Loe edasi

Menstruaalsükli Häired!

Lp. dr. Seemen! Kasutasin esimest korda rasestumisvastast vahendit Postinor. Mu päevad olid lõppenud umbes 4-5 päeva enne vahekorda, ja siis peale rohtude võtmist tulid nädala pärast uuesti. Nüüd on mul ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Peale Postinori võtmist tekib tavaliselt nädala jooksul veritsus, see on reaktsioon sellele hormoonile. Menstruatsioon tuleb seejärel kuu mõõdudes või ka õigeaegselt. Postinori üks kõrvalmõjudest ...

Loe edasi

Kilpnääre

Tere!

Hiljutu avastati Tartu Endokrinoloogia osak. mul krooniline kilpnäärme põletik(alatalitus). Kuna ka menstruatsioonitsükkel on ebaregullaarne, ei ole senini õnnestunud rasestuda kordagi.Olen ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!

Kui tsüklihäired on teil põhjustatud kilpnäärme alatalitlusest, siis muutub adekvaatse L-thyroxini ravi foonil tsükkel regulaarseks.

L-thyroxini foonil rasestumine pole vastunäidustatud ...

Loe edasi

Ebaregulaarne suguelu

Tere doktor! Minu küsimus on järgmine:kas ebaregulaarne suguelu(mu mees on meremees) võib olla minu ebaregulaarse tsükli põhjuseks,peale selle on mul ka depressioon kui olen kaua ilma meheta,see on nii ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Arvan,et ebaregulaarne suguelu ja ebaregulaarne menstruatsioon ei ole omavahel seoses.Naiste depressiooni väljakujunemisel on aga ebaregulaarsel suguelul tähtis koht.Soovitan Teil pöörduda psühhiaatri ...

Loe edasi

Hormoonravi

Tere!

Kas pärast emaka polütsüstilise kasvaja eemaldamist on võimalik teha mingit ravi, mis karvakasvu vähendaks ja rindu suurendaks. Mida see endast kujutaks ja mida kaasa tooks? Olen 17. ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Arvaksin, et teil on polütsüstilised munasarjad. emakal ma sellist diagnoosi ei tea. Ebaselgeks jääb, kas teil on tehtud laparoskoopiline operatsioon või see on ainult ultraheli diagnoos. Kui teil on polütsüstilised ...

Loe edasi

tsüklihäired?

Tervist!

Olen 20-aastane, võtnud 1,5 aastat Logesti tablette. Mens on olnud korrapärane, kuid viimase nelja kuu jooksul on kaks korda alanud varem, st. tabletivõtmise ajal. 9 kuud tagasi põdesin ...

Vastas dr Aire Sekavin

Peaksite siiski pöörduma naistearsti vastuvõtule, et teha kindlaks valulikkuse põhjus. Kui tablettide kasutamise ajal esinevad tsüklihäired ja põletiku analüüsid emakakaelalt on negatiivsed, võiksite oma ...

Loe edasi

Tsüklihäired

Tere,

olen 25-aastane naine, kel mure tsükliga. Tsüklihäired on mureks olnud varemgi, kuid alates detsembrist jäävad päevad hiljaks. Jaanuaris natuke üle kahe vädala, päeval, mil pidid algama ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tsüklihäire üheks põhjuseks võib olla stress ja suur töökoormus. Samas arvaksin, et teil on probleem pikemajalisem. seega soovitaksin teha verest hormoonuuringud , et täpsustada tsüklihäire põhjus. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi