Menstruatsiooni häired ja Logest 29.09.06 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!

Mul on küsimus tsüklihäirete kohta. Olen regulaarselt tarvitanud 3 aasta jooksul Logest tablette ja otsustasin nüüd lõpetada tablettide võtmise, kuna oma partneriga oleme selle kolme aasta jooksul kasutanud ka kondoome, st ei ole olnud kordagi kaitsmata vahekorda ja oleks mõttetu süüa tablette niisama, kui ei ole kaitsmata vahekorras. Kuid nüüd tulenevalt sellest, et katkestain tablettide võtmise ei ole mul alanud menstruatsioon ja on jäänud hiljaks juba 5 päeva, oleks pidanud hakkama 24.09(viimane menstruatsioon oli 27.08-31.08 ja eelnevalt on alanud menstruatsioon alati õigeaegselt). Lisaks sellel on mul olnud rinadedes valulikus ja pakitsus terve selle aja, millal oleksin pidanud jätkama uue tabletilehega. Kogu aega on ka pakitsusustunne emakas, nagu kohe hakkaks mentruatsioon , aga ei midagi. Kas on see tingitud nüüd sellest, et jätsin pooleli tabletikuuri? Rasedus on välistatud.
Ps! Kolme aasta eest avastati mul ka tsüst munasarjas, mida jälgiti ca 4 kuud ja see järel see kadus paar päeva enne seda kui oleks sooritatud vedeliku eemaldamine tsüstist, sellel ajal esines ka tsüklihäireid, naistearst soovitas tsükli korda saamiseks tarvitada rasestumisvastaseid tablette, et menstruatsioon hakkaks regulaarselt käima. Kas on võimalik, et mul võib esinede uuesti tsüste selle tagajärjel, et lõpetasin Logesti kasutamise?

Tervitades, Raili ( 24 a. )

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere,
nagu selgub kirjast, on enne pillide võtmist olnud tsüklihäireid ja seetõttu võib nüüd esimene menstruatsioon pillide katkestamise järgi tulla hilinenult. Pillide võtmise ajal tekib veritsus teatud päevade järel peale viimase pilli võtmist, s.t. pillid dikteerivad tsükli pikkuse. Sinu füsioloogiline tsükkel võib aga olla ka pikem ja kui eelnevalt on olnud tsüklihäireid, võivad nad korduda. Rindade hellus on märk sellest, et menstruatsioon algab lähipäevadel.
Pillide võtmise ajal funktsionaalseid munasarja tsüste ei teki, sest pillidega pärsitakse munasarjade töö, ovulatsioone ei teki. See aga ei tähenda, et nüüd pillidega lõpetamisel on taas tekkinud tsüst. Seega- muretsemiseks pole praegu põhjust.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Menstruatsiooni tsükli häired

Tere .Olen 39 aastane naine .On olnud häireid ja ei tea millest nüüd jälle häired .Rasedus ei saa olla ,aga millest ei tea

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Kas mõtlete menstruatsiooni peetust?
Soovitused:
-märkige alati üles menstruatsioonide 1. päevad ja lugege m tsüklite pikkused
-kui m-n ei ole saabunud 35. päevaks, ...

Loe edasi

Menstruatsioonitsükli häired

Tere!
Mul selline mure.Võtsin umbes 4 aastat Logestit. Siis vahepeal 3 kuud ei võtnud, ja nüüd hakkasin see kuu jälle võtma. Tavaliselt kestsid päevad umbes 5 päeva, aga nüüd on juba üle nädala... ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Logest on suhteliselt väikese hormoonisisaldusega preparaat ja ravimi uuel tarvitamisel võib esineda nn.läbimurde vereeritus.Ilmselt vajaksite pisut suurema östrogeenisisaldusega preparaati.Konsulteerige ...

Loe edasi

ebregulaarne tsükkel ja rasedus

Tere! Kõigepealt on mul üks selline küsimus - kas olen õigesti aru saanud, et ebaregulaarne tsükkel võib olla seotud hormonaalsete häiretega (mis võib takistada ka rasestumist)? Minul pole tsükkel kunagi ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Pärast pillide võtmist võib paus olla isegi kuni 6 kuud ja kuna rasestumine toimub alati peale ovulatsiooni,ei ole Teil mingit põhjust muretsemiseks.
Soovin Teile ilusaid jõule ja loodan,et ...

Loe edasi

Häired ja LH-voog

Tere.
Olen võtnud 8 a. rasestumisvastaseid tablette (peamiselt Logest) ja mul on hetkel diagnoositud hormonaalsed häired, kuid soov on lapseootele jääda. Tsükkel kõigub väga ja on enamasti üle 35 ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Emaka limaskest ongi m.tsükli esimeses faasis õhuke.Esmaarvamus on,et kui m.tsükkel on pikk ja LH-voog toimub juba 11.päeval,võiks tegemist olla endometrioosiga.

Loe edasi

tablettide vahetamine

Tere
Võtan juba 3 aastat Logestit ja olen tegelikult nendega rahul, probleeme pole olnud. Aga nüüd tekkis niisugune küsimus, et on turule tulnud ka veel madalama hormoonsusega tabletid Novynette, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Novynette-pillid on samuti madala hormoonisisaldusega (nagu Logest). Ei ole mingit põhjust pille vahetada, kui Logest on sobinud hästi.
dr. Seemen

Loe edasi

Logest

Tere!
Mul on järgmine küsimus, nimelt alustasin Logesti võtmist eelmisel kuul enne menstruatsiooni algust 6-7 päeva. Olen lugenud, et beebilillide võtmise alustamist võib ka suvalisel ajal alustada ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Pole mingit mõtet hakata pille võtma mõned päevad enne menstruatsiooni, see ei suurenda ega vähenda rasestumise riski ega lükka edasi menstruatsiooni. Alustades pillide võtmist 1. tsükli päevast ...

Loe edasi

menstruatsioon

Tarvitasin pille Logest umbes aasta. Nüüd otsustasin pillide võtmise lõpetada pärast viimast menstruatsiooni. Millal peaks nüüd päevad algama, kas samal ajal kui tavaliselt või veidi hiljem?

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Menstruatsioon algab tavaliselt 28-30 päeva pärast ( viimase menstruatsiooni I päevast lugedes).
dr. Seemen

Loe edasi

Logest

Tere.Mul on selline küsimus,et seoses sellega,et pidin tarvitama hakkama antibiootikume,siis katkestasin pillide võtmise poole pealt ja päev pärast viimase pilli võtmist hakkasid päevad.Nüüd ma aga ei ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Antibiootikumide võtmise ajaks ei pea katkestama pillide võtmist, see lööb ainult tsükli segi! Nüüd tuleb ära oodata menstruatsioon , mis algab umbes kuu aja pärast peale pillide katkestamise järgset ...

Loe edasi

Logest

Tere!

Olen 21 aastane ja kasutanud Logestit umbes 2 aastat! Kõik on sujunud korrapäraselt. Tean, et on võimalik päevasid edasi lükata. Soovikski teada, et kui tahan päevi 2 päeva võrra edasi ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Menstruatsiooni lükatakse edasi näit.vahetpidamata pille tarvitades,kuna menstruatsioonil võib lasta alata.Seega kui lõpetate ühe originaali LOGESTI siis järgmisel päeval alustate uue originaaliga ja ...

Loe edasi

naistehaigus

Tere! Olen 25.a. lasin spiraali paigaldada 01.nov.1999.peale seda on üle kahe-kolme kuu mingid häired.eelmisel aastal algasid järsku suured valud ja verejooks, paari tunni pärast lõppes.

Raviks ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Soovitan Teil spiraal eemaldada ja rasestumisest hoiduda ühefaasiliste hormoontablettidega,ka LOGEST on ühefaasiline kontratseptiivum.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi