Sääre alaosas sügelevad ja punetavad muhud/punnid 11.05.15 / Nahahaigused

Külastaja küsib:

Tere, see probleem algas u eelmise aasta novembrikuust, jalad hakkasid hirmsalt sügelema ja punetasid, käisin arstil, soovitati erinevaid kreeme Bemetson, Hydrokortison, Elocon 0,1%, ei aidanud, ise olen ka ostnud erinevaid nt Rosex 0,75% ja muid sügeluse vastu mõeldud kreeme. Ainuke, mis punetuse ja sügeluse mõneks ajaks eemaldas, oli Nix 5%, olen teinud korduvalt kuuri, kuid ikka tuleb tagasi. Naha all on mügarikud, nahk on selles piirkonnas kõva, selline tunne nagu oleks mingi paksend naha all ja jalad on veidi paistes sääre alaosast ja sügelevad. Ehk oskate öelda, mis see on? Kuidas saan lahti sellest jubedusest, mis on juba nii kaua kestnud?

Tänud,

Arst vastas:

Kristi Abram

dr Kristi Abram

Dermatoveneroloog

Tere!
Osasid Teie poolt kasutatud ravimeid ei ole Eestis saadaval - kas mul on õigus, et käisite arsti juures Soome lahe põhjakaldal? Sellisel juhul sattusite tõenäoliselt perearsti, mitte nahaarsti juurde...
Nix kreem on sügeliste vastu, millele omast löövet ma pildilt ei näe, seega sümptomite vähenemine Nix-ga oli pigem juhuslik. Rozex on mõeldud pigem näonaha haiguste raviks ja ei ole samuti hetkel asjakohane.
Pildi järgi julgen oletada, et tegemist võib olla karvanääpsu põletikuga, mis võib olla tingitud nt raseerimisest või ka nõgestõvega. Sügelemise vastu võib proovida loratini või cetirizini, aga soovitan siiski pöörduda dermatoloogile, et mõned nahalööbega seotud asjaolud juurde täpsustada, et korrektne diagnoos püstitada.
Lugupidamisega,
Kristi Abram

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Nahahaigused

Sügelevad kublad ja punetavad laigud

Kevadel ilmusid kaelale sügelevad kublad, näitasin perearstile, vastus, et putukahammustus. Need aga kord ägenedes, kord taandudes on siiani. Arvasin, et ehk ei kannata ehteid, võtsin ehted ära, ei midagi. ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Teie haiguskirjelduse järgi tundub, et kõige tõenäolisemalt on tegemist urtikaaria ehk nõgestõvega. Nõgestõve põhjuseid on sadu, neist kõige sagedasemad põhjused on ravimid või mõni toit, kublad ...

Loe edasi

põletikuline nahalööve

Tütarlapsel (12 a) reiel nahalööve. Lisatud pildid nahapinnast, millel on pea nädal olnud peopeasa suurusel alal sügelevad punnid, valulikud ja punetavad. Naha pinda katsudes tunduvad selle all kõvad moodustised. ...

Kristi Abram

Vastas dr Kristi Abram

Tere!
Grupeeritud valulikud ja sügelevad punnid ning villikesed on üpris iseloomulikud herpeseinfektisoonile. Herpesevastast tablettravi tuleks alustada 72 tunni jooksul alates lööbimisest. Kuna ...

Loe edasi

allergia

Kas oskate vastata millega on tegu ja kas on mõtet pöörduda perearsti poole või kohe minna nahaarstile?
Nädal tagasi ilmusid kõhule sügelevad punnid, mõned nendest on läinud suureks keskelt kestendavad ...

Vastas dr Sirje Liiv

Ilma nägemata ei saa midagi kindlat õelda. Nahaarsti juurde peate kindlasti minema. Seniks ostke apteegist Dermilon pastat.

Loe edasi

sügeliste ravi

Ma oletan, et minul tekkinud lööve võib olla tingitud sügelistest, kuigi kontakti sügelistehaigega ei tea olevat. Olen kannatanud umbes kuu aega naha sügelemise tõttu. Algul tekkisid käsivartele punetavad ...

Airi Põder

Vastas dr Airi Põder

Loomulikult oleks tark tegu pöörduda nahahaiguste arsti vastuvõtule.

Loe edasi

punnid

tere!
olen 16 aastne tüsruk ja ma thatsin küsida, et mis on põhjuseks, et mul on tekkinud rinna peale väikesed punnid (nagu vistrikud) mis kohati sügelevad. on see tavaline nähtus või peaksin arsti ...

Airi Põder

Vastas dr Airi Põder

Kui Teil on "sügeleva iseloomuga punnid" rindkerele, siis tuleks igal juhul pöörduda arsti vastuvõtule.

Loe edasi

küüneseen

Tere! Kas seen varbaküünel võib mõjutada kuidagi ka organismi üldist tervislikku seisukorda? Mis juhtub, kui küüneseen jääb välja ravimata? Tänan.

Vastas dr Terje Kukk

Seenhaigus on nakkuslik nahahaigus. Tervislikku seisundit ta just nii mõjutabki, et te olete haigestunud. Alati ei pea ju kaasnema valu, et end haigena tunda.

Kui ei ravi, siis juhul, kui on ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: