Kilpnääre? 26.05.05 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Millest saab alguse kilpnäärme üle- või alatalitlus ja kuidas see avaldub. Kas igaks juhuks teha vereanalüüs?
Tänan teid.
Rita (40 a.)

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Igaks juhuks pole küll mõtet analüüse teha. Kui enesetunne on hea, nautige tervist. Kui miski Teid vaevab, arutage muret perearstiga. Tema määrab ka analüüsid, kui on viiteid kilpnäärmehaigusele.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

ei saa täpselt aru..

Tere,lugu selline, et paljud on mu käest küsinud, kas mul on kilpnääre haige..nende arust olevat ilmselgelt kaela ümber näha paksenenud ringi(ei teagi kuidas seda täpselt nimetada). Esimest korda mainiti ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Kilpnäärme alatalitlus võib tõepoolest põhjustada unisust, lisaks sellele ka turseid, suurenenud külmakartlikkust, naha kuivust jne. Soovitan oma murega pöörduda esmalt perearsti poole, kes ...

Loe edasi

Lisa tsüstadenoomi kirja juurde

Tervist jällegi !

Lugenud nüüd paar päeva siin küsimusi ja vastuseid, on pilt pisut selgem, kuid tsüstadenoomi kohta mitte- kas on võimalik, et tegu on tsüstiga (tõlkeviga)?Lisaks veel see, ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Jõuate rohkem küsida, kui mina oma töökohustuste kõrvalt vastata. Osa küsimusi on juba eelnevalt vastuse saanud. Lisan niipalju, et Teie väike sõlmeke ei põhjusta Teile tõepoolest mingeid ...

Loe edasi

Kilpnäärme tsüstadenoom

Tervist ja ilusat alanud jõuluaega!

Käisin täna ultrahelis, sest perearst katsus kilpnääret ja arvas, et võiks igaks juhuks kontrollida, kuna tundub olema pisut suurenenud. UH ütles arst, ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Huvitav, mida võisite küll internetist kilpnäärme tsüstadenoomi kohta lugeda, et nii ärevaks muutusite. Adenoom tähendab healoomulist kasvajat, tsüstadenoom seda, et kasvaja sisemuses on ...

Loe edasi

Kilpnääre ja efedriin

Tere!
Mul diagnoositi u. 7 aastat tagasi kilpnäärme alatalitus ja olen sellest ajast peale võtnud ravimit L-Thyroxin. Olen lugenud et efedriini tarbimini võib kilpnääret mõjutada. Oskate äkki öelda, ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Efedriin ja efedriini-kofeiini segu kilpnääret ei mõjuta. Loomulikult ei ole hea neid aineid liigtarbida hoopis teistel põhjustel (toime südame-veresoonkonnale ja närvisüsteemile).
...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: