habe+seborröa =? 28.06.04 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Olen noorest saadik olnud hädas keskmisest suurema karvakasvuga (sääred karvasemad, kui enamusel peikadest). Sääred säärteks, kuid põhiline on HABE - koosneb ta küll max 10-st, kuid see-eest tugevast karvast + ülahuulel vurrud. Olen sellega käinud aastaid epilatsioonis, põhiline tulemus on olnud rahakulu. 8 aastat tagasi tekkis veider mõte, et äkki hormoonravi pärsiks karvakasvu; endokrinoloog võttiski jutule, tehti analüüsid; tulemused, nagu ma aru sain, olid "piiri peal", igatahes pakuti östrogeenitablette (ühtlasi rasestumisvastased). Kuur jäi lühikeseks, kuna tekkisid meeleoluhäired (labiilsus ja depressioon), mispeale loobusin.
Viimase aasta jooksul on lisandunud uutmoodi hädad - rohke kõõm koos näonaha kestendusega; kaasnevad punakad laigud. Sarnast asja on ka rinnal ja seljal. (Rinnal, tõtt öelda, on seda olnud teismeeast saati, päikest saades kaob.) Nahaarst diagnoosis asja seborröaks ja ütles, et tegu VÕIB olla endokriinse häirega. Samuti on viimasel ajal probleemiks juuste väljalangemine ja tsüklihäired. Ise oleksin pidanud põhjuseks viimaste aastate suurt stressi.
Lisan, et olen 12 ja 6 aastase lapse õnnelik ema, lastesaamisega probleeme pole olnud (seni?).
Küsimused:
1) Kas kirjelduse järgi saaks mingit hinnangut olukorrale? Kuidas asja parandada?
2) Kas stress võib põhjustada hormonaalseid häireid?
3) Kas hormoonravi võib mõjutada karvakasvu?
4) Kas hormoonravi puhul on meeleoluhäired /(isiksusemuutused?!) vältimatud?
Kaie, 32

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
1) Hinnangu olukorrale võib anda üksnes läbivaatuse ja hormoonanalüüsi alusel (analüüs tuleb teha tsükli 1.-7. päeval).
2)Stress hormonaalseid häireid üldjuhul ei põhjusta.
3)Oleneb, millisest hormoonravist on jutt. Kui peate silmas tsüklilist östrogeen-gestageeni (hormonaalseid rasestumisvastaseid pille), siis mõjuvad nad tavaliselt karvakasvu vähendavalt.
4) Ei ole.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

habe

Tegin hormooni uuringud , testosteroon oli 50 n/mol , milles v6ib asi olla et näokarvad ei , kasva ? Kas MINOXIDILI võib kasutada näokarvade kasvuks ja kas see reaalselt toimib ka ?

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Soovitan pöörduda oma küsimustega androloogi ehk meestearsti poole. Androloogid võtavad vastu Tartu Ülikooli Kliinikumi meestekliinikutes nii Tallinnas kui Tartus. Saate nõu nii meessuguhormoonide ...

Loe edasi

Miks ei ole habe ja vuntse?

Tervist! Olen juba nüüdseks väga mures, miks ei kasva mul endiselt ühtlaselt habe ja vuntsid kuigi olen juba 30? Näos mõnes kohas on ja mõnes mitte, kuid seda ka harvalt? Kas oleks võimalik millegagi ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Karvakasv ja selle intensiivsus sõtub hormoonidest üksnes osaliselt. On väga palju kõigiti mehelikke mehi, kelle pea varakult kiilaneb ja ka mujal pole karvu kuigi ohtralt. Karvanääpsude rohkus ...

Loe edasi

juuste väljalangemine

Ei tea enam, millise arsti poole oma murega pöörduda. Juuste väljalangemine on väga massiline ca 1 aasta, hullematel päevadel kuni paarsada juust päevas. Nahaarsti juures olen korduvalt käinud, aga juuste ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Juuste väljalangemise võimalikke põhjusi on väga palju. Arvestades Teie iga võiks seda seostada ka kliimaksiga. Kui olete oma tervist kõigiti kontrollinud ja mingit viga pole leitud, võiks ...

Loe edasi

juuksed

Mul on juba aastaid juuksed väljalangenud, kuigi olen terve (enda arvates). Veidi aega tagasi käisin günekoloogi juures, kuna olid tsüklihäired ja seal tehtud vereproovid näitasid, et hormonaalselt oli ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Juuste väljalangemine ja seborröa küll otseselt ühelegi endokriinhaigusele ei viita. Veresuhkrut ja kilpnääret võiks ju kontrollida, seda saab teha ka perearst.
Kasutage nahaaarsti poolt ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: