Kreatiin 27.07.22 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kui pikka aega on tervisele ohutu igapäevaselt kreatiini tarbida? 5g päevas. Millal tuleks teha paus ja kui pikk?
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Kurss kestab 1-2 kuud, seejärel on soovitatav teha 3-4-nädalane paus, et taastada lihaste tundlikkus toidulisandi suhtes.
Pakutakse välja ka selline võimalus. 5 päeva kreatiini võtmist (5-10 g päevas), seejärel 3-päevane paus. Kusjuures tähtis on teha paus, kuna keha kohaneb selle toidulisandi pikaajalise tarbimisega ja assimilatsiooniprotsent langeb.
Seega pole küsimus pigem ohutuses, vaid rakenduse pikkuses. Kõrvaltoimete hulka kuuluvad veepeetus ja harva seedetrakti häired.