Toiduisu puudumine 04.01.19 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Juba pea nädal aega puudub täielik söögiisu. Võiksin olla söömata vist lausa paar päeva, kui endale teadlikult sisse ei söödaks midagi. Ja kui süüa siis ei teki ka sellist tunnet, et kõht oleks nüüd täis. Põhiliselt ongi nii, et ega isu ei ole aga lihtsalt vahepeal üritan süüa midagi, et mitte kokku kuivada.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Söögiisu kadumist võivad soodustada nii füüsilised kui psühholoogilised põhjused. Kuna kirjast ei selgu, kas on veel mingeid kaebusi, siis ei oska ma ka öelda, millega isutust konkreetsemalt võiks seostada. Kui kaebus püsib, tuleb pöörduda ikkagi arsti vastuvõtule. Seni on teadlik söömine kõige parem, mida enda jaoks teha. Tasub proovida leida need toidud, mis tunduvad endale vähegi isuäratavad. Samas püüda ka toiduvalikuid varieerida, et tagada erinevate toitainete kättesadavus.
Parimatega, dr. Ehala