Laktoosi-või kaseiini talumatus? 06.11.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tegin laktoositalumatuse testi, kus pidin ära jooma vedelikku ning seejärel tehti vereproovid. Umbes 3 h peale testi juba kodus olid mul meeletud kõhuvalud, gaasid. Testi tulemus aga näitas, et laktoositalumatust mul ei ole. Kas võib olla tegemist kaseiinitalumatusega või test ei pruukinud näidata õiget tulemust laktoosile?
Tarbin laktoosivabu tooteid ning tunnen end oluliselt paremini, kuid siiski peale piimatoodete tarbimist on mõningased vaevused.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
tere.
Soovitan testi tulemuste osas pidada nõus ikkagi testi teostanud arstiga ja rääkida sümptomitest, mis kodus tekkisid. Kas midagi võis valesti minna ei saa kõrvalseisjana öelda. Võib-olla osutub vajalikuks allergiatestide tegemine piimavalgu suhtes. Kaasasündinud hüpolaktaasia diagnoosimiseks kasutatakse ka LCT geeni (c.-13910C>T variant) testi.
Parimatega, dr. Ehala