II-tüübi diabeetiku toitumine 13.09.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Sooviksin teada, milline peaks olema II-tüübi diabeetiku toidulaud. Mida võib süüa, mida tuleks kindlasti vältida?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja teel diabeetiku toitumist ülevaadet teha kahjuks ei ole võimalik. Lisan lingid lugemiseks, et saada enam teadmisi.
Lisaks soovitan teha endale selgeks glükeemilise indeksi mõiste ning püüda arvestad toiduainete valimisel ja menüü koostamisel ka GI-ga.
Veresuhkrute tase sõltub palju füüsilisest aktiivsusest, seega olgu igas päevas minimaalselt 30 minutit kehalist aktiivsust (siia kuulub ka jalutamine, koristamine, jmt) ehk teisisõnu 5-6000 sammu iga päev. Kui on jõudu treeninguteks, siis siit tuleb lisaväärtus.
http://www.diabetes.ee/dokument.php?lk=5623
http://www.sm.ee/fileadmin/meedia/Dokumendid/Tervisevaldkond/Tervisepoliitika/PROOF_Diabeetiku_toiduvalik_1-40_FOLD.pdf
Heade soovidega, dr.Ehala