Sjögreni sündroom 30.09.04 / Reumatoloogia

Külastaja küsib:

Tere
Mul diagnoositi kuu aega tagasi Sjõgreni sündroom. Kuulun riskigruppi, olen 40-60 a. naine Raviks määrati plaquenil. Olen seda kasutanud kuu aega. Nüüd tekkis nahale lööve. pisikesed punased täpid, tihedalt.nagu oleks nõelaga torgitud.Nahk hakkas sügelema juba varem. Mul on olnud psoriaas, kuid viimased 12 aastat on nahk olnud puhas. Lootsin et olen tervenenud. Ravimil on kirjas, et ettevaatlik peab olema psoriaasidga. Ka arst teadis psoriaasist.Kas on võimalik on, et 12 a. järel on jälle psoriaas? Või ainult allergia ravimi suhtes? Lõpetasin ravimi võtmise ja tänasest hakkasin võtma loratini. Mis saab edasi? Oma reumatoloogi jutule pääsen kuu aja pärast., järjekorrad.
Lugupidamisega
Elli

Arst vastas:

dr Kati Otsa

Reumatoloog

Erakliinik Reumed, Tallinna Keskhaigla reumatoloogia osakond

Tere!
Plaquenil annab üsna sageli allergilist nahalöövet, mistõttu ravim tuleb katkestada. Tüüpiline lööve on küll punased laigud, mis varsti laatuvad ja nahk punetab siis ühtlaselt. Kaasneb ka sügelus-kihelus.
Psoriaasi lööve on ikka veidi ketendav-laiguline.
Lõpetage ravimi võtmine, tarvitage antiallergilist ravimit ja kui seisund halvemaks läheb, siis peaks ikka kohe perearstile näitama.
Sjögreni sy-ga ei juhtu selle ajaga midagi. Teie reumatoloog ordineerib Plaquenili asemel uue ravimi.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Reumatoloogia

Sjõgreni sündroom

Tere
Tänan teid, Dr. Kati Otsa. Te olite antud olukorras ainuke, kellelt sain konkreetse vastuse ravimi võtmine lõpetada. Nüüd on naha kihelus ja lööve kadunud.
Kuna sjögreni tõve kohta on ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Esiteks on vaja veenduda, kas Sjögreni t6bi siin on iseseisva haigusena v6i m6ne muu haiguse väljendus.
SS-B lahtiseletamine inimesele, kes pole p6hjalikult immunoloogiat 6ppinud, on ...

Loe edasi

Sjõgreni sündroom

Tere
Järg küsimusele 29103
Kirjutasin eelmisel nädalal. Mul diagnoositi kuu tagasi Sjögreni sündroom Raviks kasutan plaquenili. Pärast kuu aja kasutamist nahal lööve. Nahk hakkas sügelema juba ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!

Ilmselt ma juba vastasin sellele küsimusele. Midagi hullu ei juhtu, kui baasravis on kuu aega vahet.

Loe edasi

sjögreni sündroom

Mida kujutab endast haigus "sjögreni sündroom"?Millest ta tekib ja kas see on ravitav?

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Sjögreni sündroom võib olla iseseisev haigus, kuid sagedamini on ta siiski mõne autoimmuunse haiguse "kaaslaseks". Kaasneb mitmete reumatoloogiliste haigustega, aga ka näit. maksa autimm. põletikuga, ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi