kahtlus ja mure 27.08.03 / Rasedus ja sünnitus

Külastaja küsib:

Viimati olid mul päevad 8.08 - 15.08 günekoloogi juures käisin ma u 18 august ning mulle kirjutati välja tabletit Harmonet ning ma ootasin aega, et neid võtma hakata, järgmisi päevi. need aga algasid jul millegipärast juba 22.08 samal kuul, kui mul juba olid olnud. ei osanud midagi arvata kuid alustasin siis tablettide võtmist. kaks päeva oli mul menstruatsioon ning siis taas päevapealt lakkas. varem pole mul sellist probleemi olnud. kuigi menstruaaltsükkel mul niimoodi päevapealt lõppes, ei katkestanud ma tablettide võtmist, võtan neid edasi. kuid kas nüüd on need tabletid ikka tõhusad? need kaks päeva oli mul täiesti korralik menstruatsioon, verevoolus oli nagu tavaliselt. siiski, miks mul menstruaaltsükkel algas sellisel ajal ning kestis vaid kaks päeva? ning kas need tabeltid nüüd ikka hakkavad mõjuma?

Arst vastas:

dr Aire Sekavin

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Tähe Erakliinik

Tere.
Tsüklihäire põhjusi on mitmeid, nende andmete alusel ei oska küll öelda, mis võiks olla selle põhjuseks. Tablettide kasutamist alustatakse menstruatsiooni esimesest päevast, siis annavad nad Teile kaitse. Et praegu jääb ebaselgeks , kas tegemist oli tsükli keskel oleva veritsuse või siis
''menstruatsiooniga'' ei oska Teile ka öelda , kas tabletid on tõhusad. Kui kasutate tabletilehe lõpuni ja Teil ei teki menstruatsiooni taolist veritsust, tuleks teha rasedustest.
Tervitades Aire Sekavin

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Rasedus ja sünnitus

Liide külgseinal.

Tere.

Hetkel rasedust 12+2. Täna avasin enda digilugu.ee viimase külastuse info ning nägin seal günekoloogi märget "liide külgseinal?" märge oligi tehtud ?-ga. Mida see tähendab, mida see ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Ilmselt väike kahtlus, et tegemist emaka vaheseinaga. Suure tõenäosusega see ei tähenda teie rasedusele midagi, kuna rasedus suur. Ilmselt kui olete sünnitanud, siis võiks täpsustada 3D Uhltraheli ...

Loe edasi

kas sos pillid keeravad tsükli sassi.

Tere,
Mure on selline. Olin kuu aega tagasi kaitsmata vahekorras üks päev peale päevade lõppemist. Võtsin siiski 12 h jooksul sos pilli ja paari päeva pärast algasid päevad uuesti. Nädal peale nende ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Andmetest selgub, et olete 28-aastane.
Reeglina põhjustavad SOS pillid menstruaaltsükli häireid, sest endes on nn löökannus hormooni. Seetõttu võib neid kasutada vaid erivajadusel ...

Loe edasi

küsimus

Tere!
Käisin vererõhku mõõtmas ning vasakul käel oli 117/63 p.75 ja paremal käel 123/63 p.87, millest tuleneb see vahe. Mind painab küsimus, et kas sellega on ikka kõik korras. Olen ise rase 19 nädalat.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Need vererõhu väärtused on normi piirides ning mure on asjatu.
Kui on kahtlus vererõhu tõusule, on spetsiaalsed metoodikad mõõtmiste täpsustamiseks.
Soovin Teile õnnelikku ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: