Millest alustada, et vabaneda kaassõltuvusest. Mida tuleks endas jälgida ja mida ette võtta, mida muuta? Saan oma probleemidest hästi aru ja olen sellest palju lugenud, kuid ei oska lahenduse leidmisega endas algust teha. Kas üldse ongi võimalik ennast kunagi väärtustama hakata, kui selline kogemus lihtsalt puudub? Olen 35a naisterahvas, lapsepõlves ema poolt ümber töödeldud ja kogu senise elu mõte on olnud vaid tähelepanu kerjamine (isegi koerad põlgavad mind ära), olukordades kus pean olema "ise", kaotan lihtsalt pea, sest ei tea KES OLEN ja see teeb mind tõeliselt õnnetuks. Kardan ära rikkuda oma 14a. tütre elu, sest hetkel on tema minu elu mõte, saame väga hästi läbi. Kahjuks on kõik psühholoogide sellealased teenused tasulised ja mulle mitte taskukohased, olen üksikema.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Sellised probleemid, mida Te esitate, nõuavad siiski välist abi. Ja kohe nii, ilma Teid ja Teie probleeme sügavamalt tundmata, ei oska ma tõesti midagi öelda Teie küsimusele vastuseks. Kui see niisama lihtne oleks, ei kõhkleks ma sekunditki, et Teile nõuandeid jagada, kuidas sellest vabaneda. Või õieti, kui see nii lihtne oleks, siis Teil ehk sellist küsimust ei olekski tekkinud, vaid Te oleksite ise midagi välja mõelnud.
Kahjuks on tõesti psühholoogide sellealased teenused tasulised. Nii nagu torulukkseppade teenused, televiisoriparandajate teenused ja igasugused muudki teenused on tasulised. Igasugune töö on töö ja igasugune töö eeldab mingisugust tasu. Kahjuks. Sellega peab tõepoolest leppima. Mul on kahju seda tõdeda. Aga nii see on.
Küll on olemas terve žanr kirjandust, mida nimetatakse eneseabi raamatuteks. Suur osa sellest on suhteliselt kasutu, sest see on kirjutatud mõnes teises kultuuris (näiteks ameerika kultuuris) üleskasvanud ja koolis käinud inimeste poolt ja selles samas kultuuris elavatele inimestele. Siiski on võimalik, kui korralikult ja kriitilise mõttega neid raamatuid lugeda, sealt üht-teist kõrva taha panna ja ära kasutada. Ka kaassõltuvuse kohta on midagi kindlasti ilmunud. See on üsna levinud nähtus. Kui Te raamatukauplusi või -kogusid külastaksite ja hoolega sealseid varusid uuriksite, ehk leiate sealt midagi, mida Te kasutada saate.
Tervitustega,
HK