Tere! Olen mures oma mehe pärast. Tema enda sõnul on ta täielikus depressioonis, teda ei huvita enam miski, teda ei rõõmusta miski, kõik on halvasti, kõik masendab. Kui ma pakun abi, et aidata, et teda mõne spetsialisti juurde viia, keeldub ta, öeldes et keegi teda nagunii aidata ei saa. Masendusest liialdab ta alkoholiga, joob mitu nädalat vahel. Siis on jälle kaine ja masendub veel rohkem. See on nagu suletud ring, ei oska kuidagi inimest aidata, kuigi väga tahaks. Tema pärast muretsemine põhjustab minul ka varsti depreka, kuigi olen püüdnud kõigest üle olla ja optimismi säilitada. Olen püüdnud sellel teemal rääkida, aga asjata. Tema väide on, et keegi aidata ei saa ja ärme sellest praegu (ega ka homme ega ülehomme jne.) räägime. Mida ometi teha, kuidas aidata inimest, kes ise endasse tõmbub ja abi ei soovi (kuigi ma usun, et hinges ta seda sooviks, aga välja ei näita).
Tänan!
Aveli

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Üldjuhul on see tõesti nii, et aidata saab inimest, kes tahab end aidata lasta. Ega vägisi ei saa kedagi kuhugi sundida minema. Teisalt on Teie mure täiesti mõistetav -- raske on vaadata oma lähedast kannatamas.
Hetkel näib, et Teie olete see, kes kannatab ja kes on valmis abi otsima. Tehke siis seda ja otsige abi oma depressiooni vastu. Kui Te leiate sobiva abi ja Teie mees kogeb, et Te ise saate sellist abi kasutades tugevamaks, ehk siis see aitab tal üle saada oma "argusest" (või millest?, mehelikust uhkusest?) ja on nõus Teiega koos oma probleemidele lahendust otsima. Alkohol ei ole tõepoolest mingi lahendus. Ainult hetkeks, ja hiljem kainena, tulevad kõik probleemid veel tugevamatena tagasi ning lisandub ahastus oma nõrkusest, mis sundis alkoholist abi otsima.
Ma usun, et kõikidele inimlikele probleemidele leidub lahendus siiski. Mis see võib tähendada, et tema arvates ei saa teda keegi aidata? Mis probleemid need võiksid küll olla, mille peale ei tema ega ühegi spetsialisti hammas ei hakka? Või ühine asjade arutamine? Juba Šveijk teadis, et nii ka ei ole, et midagi ei ole ja kuidagi ikka saab.
Tervitustega,
H.Küünarpuu