Millest võib olla tingitud 4.a tütarlapse öine voodimärgamine ja mõnikord ka päevasel ajal on esinenud olukordi, kus laps pissib püksi.
Laps saab suvel juba 5 a. ja seetõttu mure, kuidas saaks probleemist ja sellega kaasnevalt ka mähkmetest vabaks. Põhjalikke põieuuringuid tehtavat alles 5.a ja need on lapse jaoks mitte mugavad ning olen kuulnud, et võivad jätta psüühikasse jälje. Lapsele on kodus tagatud turvaline keskkond ja teda kasvatavad mõlemad vanemad, muutusi ei ole pereelus olnud ja lasteaias käib laps juba mitmendat aastat.
Soovin Teie arvamust, et anda infot muret tundvale lapsevanemale.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Konsulteerige perearstiga. Vaja on uurida, kas lapsel on põletikuline protsess kuskil. Tehakse uriini- ja vereproov, mis ei ole lapsele raske. Kui arst leiab, et probleemi pole, oletan, et Teie laps on väga aktiivne ja elava fantaasiaga. Kui laps on päeval mänguhoos, võib ta hoida pissimist viimse hetkeni tagasi ja siis enam ei jõuagi WC-sse. Ööseks soovitan mitte kasutada mähkmeid, vaid lina alla pandavat kilet. Õhtul piirake aktiivseid mänge ja vedeliku tarbimist. Kirjast ei selgu, kas kasutate lapsel ka päeval mähkmeid. Kui kasutate, tuleks sellest loobuda. Hoidke lasteaias mõni paar pükse, mida õpetaja saab vahetada. Ärge kunagi last püksi pissimise pärast riielge. Püüdke kodus teda jälgida ja tuletada meelde, et vaja on pissile minna. Usun, et muretsemiseks pole põhjust, kuna kirjutate, et seda juhtub "mõnikord päeval". Seega oletan, et seda ei juhtu tihti.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet