olen 19 aatane noor neiu.viimase nädala jooksul on mul tekkinud paanikahood ja olen pidevalt väga ärevil.iga sja ees on hirm ja pidev kartus hulluks minna või enesekontroll kaotada.ühel päeval jalutasin õues ja läksin mööda ühest lapsevankriga jalutavast emast ja äkki tundsin et pean neist ruttu mööduma sest muidu lükkan selle vankri ümber või midagi taolist.siis oli mul paar järgmist päeva pidevalt selline hirmutunne et äkki ma kaotan enesevalitsuse ja olen inimestele ohtlik.tasapisis hakkas see üle minema aga nüüdseks on jäänud vaid pidev hirm et minuga juhtub midagi ja et ma võin hulluks minna.nt ei julge ma enam üksi ilma kellegita koju jääda.ma enam ei tea isegi mida ma kardan.võibolla on see kõik seotud sellega et meie kodukandis tapeti inimene. peale seda olin ma mitu nädalat rivits väljas ja ei julge siiamaani pimedas üksi välja minna aga arvan et see hirm hakkab minema juba haiglaslikuks.
esimesed paanikahood olid mul mõni aasta tagasi kui istusin vale trolli peale.ja peale seda mõrva on see paanika ja hirm käinud vaheldumisi, suvel on enamjaolt kõik okei aga kui saabub talv siis haarb mind jälle see hirm ja masendus.tahaksin oma normaalset elu tagasi.äkki on kuidagi võimalik aidata.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Millega tegelete vabal ajal? Soovitan tegeleda millegiga ja regulaarselt. Kui Te vett ei karda, on asendamatu ujula. Ujula, saun, mullivann-aitavad lõõgastuda. Kui vesi ei ole sõber, tuleks viibida värskes, talvises metsas, pargis. Paluge keegi kaasa ja jalutage mitu tundi. Kui ebameeldivad mõtted ilmuvad, öelge endale: "stopp, ma ei mõtle sellele!". Nii mõelge alati ebameeldivate mõtete ilmumisel. Püstitage endale eesmärk ise hakkama saada ja harjutage selle nimel. Mõneks ajaks paluge endale appi keegi, kes Teiega koos on, kuid edasi püüdke tegutseda üksi.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.