Tere! Olen alati kartnud avalikke esinemisi, juba keskkooli ajal pelgasin neid. Nüüd olen ülikoolis ja meie kursus on väga suur, üle 100 inimese ning sellel semestril tuleb hakata tegema suulisi ettekandeid. Eelmisel semestril polnud neid veel vaja teha. Lähedaste sõprade keskel tunnen enda alati väga vabalt, aga mul on kursusel ainult paar sõpra ka ning suur osa on lihtsalt teretuttavad ja sellised, kellega vahel paar sõna vahetada. Paljusid ma tean ainult nägupidi. Ma pole eriline seltsija ka, sest mul on endast väga madal enesehinnang. Lapsena narriti mind koolis välimuse tõttu. Nüüd olen ma küll muutunud, aga enesehinnang on ikkagi madal ning mind kohutab mõte, et mul tuleb minna inimeste ette ja hakata ettekannet tegema. Mõtlen, et kõik itsitavad omaette ja vaatavad, milline ma välja näen. Lähen näost punaseks, hääl väriseb, käed värisevad jne. Mis selle vastu aitaks? Ma tõesti tahaksin abi, sest neid ettekandeid on vaja teha palju sellel semestril ning ma kardan seda paaniliselt.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Miks Te arvate, et keegi Teie kõne üle naerma hakkab? Kui Teie ise oma peegelpildiga rahul olete, ei maksa mõelda, mis teised arvavad. Kõigi meele järgi olla on võimatu, seega rahulolu endaga on kõige olulisem.
Kui ettekannet alustate, võite pöörduda auditooriumi poole ja ausalt teatada:"mul on raske esineda, ma väga närveerin". See loob saaliga positiivse sideme ja auditoorium on häälestunud Teie suhtes toetavalt.
Ettekanne valmistage selline, et ise rahul olete ja suhteliselt lühike. Siis sisendage endale, et see on Teie nägemus teemast. Kui ei katseta, ei saa kogemust ja julgust.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.