Tere!Olen 21 a neiu ja on tekkinud probleemid toitumisega.Keskkooli lõpuni elasin kodus ja siis toitusin korralikult.Ei olnud kunagi kleenuke ega ka tüsedake.Sellel suvel aga hakkasin tahtlikult nälgima(ainus toit olid õunad)ning tegin meeletut trenni.Võtsin vist kuu ajaga u 7 kg alla ning kaalusin 55kg(172cm)olin oma kehakaaluga väga rahul ja ka minu elukaaslane.Nüüd kui sügisel kooli läksin,tekkis õppimise tõttu lisaenergia vajadus ning nüüd olen jõudnud nii kaugele,et mul on suured isuhood.Ning kuna seda oma elukaaslasele tunnistada ei taha, siis söön salaja ja nüüd söön salaja kooli ja raamatukogu WC-s,sest ei taha näidata kellelegi,et sellise isuga olen.Pärast muidugi kõht valutab,kuid järgmisel päeval algavad isuhood jälle.Olen nüüd rohkem juurde võtnud kui enne nälgimist.Suhe kodus on väga pingeline,sest elukaaslane nõuab minult norm. toitumist ja kehakaalu korrigeerimist,kuid see tekitab minus lisapingeid ja depressiooni,mis viib lõpuks taas õgimiseni.Mida teha?Olen selle probleemiga siiani üksi olnud...

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere! Söömishäirega inimesele on kaal, toit ja oma keha väljanägemine muutunud kinnisideeks. See hakkab mõjutama elukvaliteeti ja ka hiljem tervist, sest endale ei tunnistata probleemi.
Miks Teil oli vaja tahtlikult nälgima hakata? Kas selleks, et kellelegi meeltmööda olla? Kõigepealt peate endale tunnistama, et nüüd on Teil söömisega probleem ja sellega ei maksa naljatada. Ostke endale raamat tervilikust toitumisest ja alustage tervisliku eluviisiga. Kui sööte tervislikult ja teete sporti, püsib kaal normi piires, mis Teie pikkuse juures on 58-75kg. Oma kehasse tuleb austuse ja hoolega suhtuda, teiste "nõudmisi" ei ole mõistlik kuulata.
Kui jätkub söömine endiselt, tuleb Teil abi otsida psühholoogilt.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.