Tere!
Palun natuke nõu, mida hakata peale äärmiselt negatiivse kolleegiga. Negatiivne on ta koguaeg olnud, aga nüüd, kui kolmas, minu eakaaslasest tore kolleeg viidi üle teisele tööle filiaali, siis jäin vanema kolleegiga kahekesi. Igal hommikul mind peedistatakse igasuguste negatiivsete versioonidega meie asutuse tulevikust kuni kõige muuni välja. Kuna töö ise puudutab ka probleemidega inimesi, siis tunnen, et ei jaksa nagu enam. Igasugune teotahe ja rõõm on langenud ka väljaspool tööd ja hea tuju on ainult ilus mälestus. Olen hakanud kannatama südamekloppimiste all ja õhtuti pea valutab. Ja käekiri on koledaks läinud. Saadan CV-sid, et töökohta vahetada, aga tulemusi see seni pole andnud. See jube konkureerimine, mis toimub, on ka nagu omaette stress. Palun, soovitage midagi! Sporti teen, käin aeg-ajalt ujulas, kui rahaline seis seda võimaldab.
Eve (33)

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Eve!
Kolleegi käitumist on raske muuta, vaja on muuta enda suhtumist kolleegi. Kui enda suhtumist olete suutnud muuta, muutub ka kolleegi käitumine. Kolleegil on endal hirm tuleviku suhtes, seepärast ta sellest räägib ja teisi hirmutab. Küsige temalt, mida ta kardab ja püüdke teda rahustada ja toetada. Kõikidele tema negatiivsetele mõtteavaldustele leidke kohe ratsionaalsem seletus. Tehke seda naeratades ja rahulikult. Ainult ennast muutes, suudate oma tööst rahuldust tunda. Kolleegis võib Teie käitumine algul vastuseisu äratada, kuid ärge laske end tema pahameelest häirida. Tore, et Te vett ei karda, ujumine on rahustav ja lõõgastav tegevus.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.