Tere!
Mitu aastat tagasi amputeeriti mul trauma tagajärjel pool ühest sõrmest. Olen ise püüdnud asjale mitmeti läheneda, et sellest üle saada aga iga ürituse tulemuseks on ainult süvenevad kompleksid - tunne, et ei sobi sellise sandina ühiskonda. Aeg-ajalt on lausa elutahe läinud.
Kustkohast leida infot, kuidas sellise asja peale ennast jälle inimesena tunda? Või ei olegi see võimalik?
Ette tänades
Olev

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Olev, see, kas inimene ennast tunneb sandina või tervena, peitub enamasti kahe kõrva vahel. Kui Te mõtlete ennast sandiks, siis nii ka on. Kui Te mõtlete ennast toimetulevaks, siis Te seda ka olete. Poole sõrme kaotus on kindlasti valus ja ehmatav kogemus. Ometi võiks see olla miski, mis teeb tugevamaks. Ka osavamaks: Teil on võimalus endale ja kõigile teisetele kinnitada, et hoolimata poole sõrma kaotusest saate oma eluga ja seni tehtud tööga sama hästi hakkma, kui enne. Võib-olla et pareminigi. Kuulge, see on küll väga palju korratud ütlemine, aga ikka jälle meenutamist vääriv teadmine: kõik, mis ei tapa teeb tugevamaks. Mõnede asjade tegemine on kindlasti raskem ilma poole sõrmeta: näiteks viiuli või truba mängimine. Kui nii, siis tuleb Teil midagi muud mängima õppida.
HK