Tere, minu probleem on selline, et kannatan kohutavalt igasuguste hirmude all ja need pole tavalised ja enamus inimesi neist aru ei saa, seega mul on isegi piinlik osasid neist mainida. Olgu aga nimetatud, et kardan, et midagi võib minuga juhtuda (või kellegi teise lähedasega), samuti kardan et mul halb hakata (eriti kuskil seltskonnas olles), mingeid juhtumeid pole olnud, aga lihtsalt on selline põhjendamatu hirm juba aastaid. (olen 18a tudengineiu). Siis veel kardan magama jäämist (et võiksin üles ärgata ja mul võib halb olla). Ja seda,et teistel võib halb hakata.
Olen käinud psühholoogi juures, aga ta ei osanud mind aidata, muidu oli selline igati meeldiv.
Probleem aga häirib ja ma ei julge eriti süüagi. Samuti väldin kodust välja minemist, kuna kardan, et pea võib hakata ringi käima. Selline ärevus on kogu aeg.
Ma ei tea, kas üldse on mingeid lahendusi mu probleemidele, kuid tänan Teid juba ette, kui Te peaksite vaevuma mulle vastama.
M.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Need hirmud ei ole nii ebatavalised, et Te peaksite neid häbenema. Inimestel on igasuguseid hirmusid. Ka sellised mida Te kirjeldate.
Kui Te olete käinud psühholoogi juures ja sellest abi ei olnud siis võib arvata, et Te käisite ehk liiga lühikest aega? Mõnikord läheb pikalt enne, kui midagi muutuma hakkab. Ma ei räägi seda ainult tsunftiau päästmise pärast. Aga nii see tavaliselt on, et mitmesugused vaevad lähevad üle pikkamisi ja inimesed pettuvad, kui kiireid muutusi ei tule.
Teine võimalus on külastada mõnd psühhiaatrit. Äkki on temal mõni nõu Teie probleemide kohta? Ma usun, et on. See on üpris tavaline asi, millest Te kirjutate ja sellised hirmud vaevavad paljusid inimesi. Ja ikka saadakse abi ka. Selle jaoks on kohe omad ravimid ja asjad olemas.
HK