Ma ei oska enam inimestega suhelda.Oleks nagu endasse kapseldunud ja eriti nüüd peale neljandat raseduse katkemist ei taha enam üldse kusagil käia ega kedagi näha.Oleks nagu alanud mingi pidev ja pikk needuse aasta kolme väga lähedase inimese surm,siis neli raseduse katkemist ja seda kõike viie aasta jooksul.Paljud inimesed ei saa aga aru miks olen muutunud närviliseks ja endassesulgunuks.Kui kellelegi rääkida siis vastuseks on ei midagi või mis siis.
Läksin sõbrannaga riidu kuna teatele,et olen haiglas ja selle rasedusega on lõpp(oli päris suur) ei järgnenud mingit vastust.Järgmisena teatas tuttav olles olukorraga kursis,et tema rase ja hirmus jama peab kiiresti abordile pääsema,kolmas tuttav vedas peale haiglat lasteriiete osakonda.Kas inimesed ongi sellised taktitud?Mulle tundub see taktitu käitumisena.Loomulikult ma lähen endast välja ja siis peetakse mind närvihaigeks.Prekonnalt pole nagu mingit tuge olnud ja enamus tuttavaid käituvad nagu oleks see mingi koduhiire surm.Mingeid antidepressante ma süüa ei tohi ja mitte kellegiga pole rääkida.On tunne,et enam ei jaksa ja ei tahagi jaksata.On jube elada kui viimased viis aastat saadab sind pidev lein.Hirm on ka järgmiste raseduste ees.Elad üle ja tuled koju ja vana elu jätkub vanaviisi,ei mingeid emotsioone aga paraku see tunne jääb hinge kriipima.Miks inimesed ei saa aru,et kui hing on ikka väga haige siis ei saagi väga adekvaatselt käituda.Miks pean mina mõistma ema kes kaotas lapse ja käitub hüsteeriliselt ja kui ise olla samas olukorras nimetab ta mind õelaks inimeseks,sest ma pole adekvaatne.Olles ise mitte eestlane ei mõista ma kas see õelus ja südametus kuuluvadki selle rahvuse juurde.Ma ei oska suhelda,käituda ega olla.On tunne nagu oleks kärbes ämblikuvõrgus ja ootan ainult millal see ämblik mu lõpuni ära sööb...

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Soovitan Teil leida psühholoog, koostöös temaga saate vastused paljudele küsimustele ja enesekindlusele tuge. Selliste kaotuste kogemine on Teile suur katsumus ja spetsialisti abi kasutamine Teie olukorras on vajalik.
Suheldes kellegiga, on Teil ootus kaaslase reageeringutele, kuid ei saa olla päris kindel selles, kuidas keegi reageerib. Võiksite oma ootustest peres rääkida, keegi Teie mõtteid ju lugeda ei oska. Tore oleks, kui pere liikmed kuulaksid Teid, ilma, et nad nõu püüaksid anda.
Te kirjutate, et inimesed suhtuvad südametult ja õelalt. Arvan siiski, et nii see ei ole, see on ju ikkagi Teie tõlgendus. Eestlaste ja põhjamaade rahvad pole eriti aldis leinast rääkima ja seetõttu oletan, et Teid ümbritsevad inimesed kardavad ja püüavad neid teemasid vältida. Suhelge ikka inimestega, kuid rääkige neile oma murest, tunnetest, siis nad mõistavad ka Teid paremini ja suudavad Teile toeks olla.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.