kas antidepressante on võimalik apteegist ka ilma retseptita osta ja millistel tingimustel neid võib kasutada? mul on vahelduva eduga meeleolumuutused-mõni päev on kõik korras, siis aga vajun sügavasse depressiooni, kus kõik tundub mõtetu või ma lihtsalt süüdistan end erinevates asjades. kas mul oleks vaja kasutada antidepressante ning kuidas oleks kõige kergem viis neid endale muretseda?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Ei, antidepressante ei saa osta käsimüügist. Need on retseptiravimid ja neid võetakse psühhiaatri pideva kontrolli all. See tähendab, et te peaksite nende saamiseks minema psühhiaatri juurde ja temalt retsepti saama. Ravi kestab vähemasti 6-8 kuud. Selle aja vältel peaksite regulaarselt oma psühhiaatri vastuvõtul käima, tavaliselt kord kuus.
Antidepressante võetakse enamasti nagu nimigi ütleb, depressioonide puhul. Aga ka mitmetetel teistel puhkudel meeleolu alanemise puhul. Sagel kaasneb näiteks ka kehalistele haigustele tugev meeleolu alanemine ja siis saab ka nendest rohtudest abi. Lisaks on mitmetel psüühikahaäiretel nn kaasuva häirene depressioon, mispuhul ka antidepressante kasutatakse.
Oma meeleolu kõikumiste asjus saab ikka kõige parema vastuse, kui Te lähete psühhiaatri vastuvõtule.
HK