me elame lapse isaga juba aasta lahus. Laps on kahe aastane. Isa käib vahel harva last vaatamas, ma ei ole talle seda keelanud. Aga nüüd ta tahab last enda juurde viia nädalaks. Aga mina ei ole nõus, sest last käib ta harva vaatamas kord kuus või siis kord kahe kuu jooksul. Ja peale selle on laps emme küljes nii kinni. Ei ole eriti leplik inimestega keda vähe näeb. Ja väga häbelik on laps veel võõras kohas, näiteks juuksuris, kellegi juures külas jne. Mul on nüüd uus mees, keda laps nimetab oma issiks. nad saavad suurpäraselt läbi. Aga nüüd kus lapse isa tahab last enda juurde viia nädalaks, kardan ma et kui luban saab laps sellest äkki psühholoogilse trauma ja hakkab arvama et emme on ta maha jätnud ja mida iganes veel. Kas nii väikest last tohib üldse siia sinna solgutada, eriti kui ta nimetab oma isaks kedagi teist! Lapse isa ähvardab mind kohtuga, et kui ma ei luba siis annab kohtusse. Ma tõesti ei tea mida teha. Äkki oskate teie mulle nõu anda!

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kõigepealt tehke endale selgeks, mida Te kardate? Kas lapse isa ei tule lapse hoidmisega toime? Kuidas laps isasse suhtub? Targalt käitute, kui aitate isa ja lapse suhtele kaasa. Lapsele jääb oma isa alati oluliseks ja suur õnn on lapsele, kui isa seda suhet oskab säilitada, vaatamata olukordadele Teie ja tema elus. Ideaalne oleks, kui mõlemad lahku läinud vanemad pingutaksid selle nimel, et laps saaks suhelda rahulikult oma mõlema vanemaga. Kui Teie laps saab suhelda oma isaga, suhtub ta hästi ka Teie elukaaslasse. Lapse elu on õnnelik, kui teda ümbritseb palju inimesi, kes temast hoolivad ja teda armastavad. Tulevikus on Teie laps teile tänulik, et Teil jätkus julgust ja tarkust säilitada suhe tema ja isa vahel ja seda rohkem ta Teid austab ja armastab.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.