Tere. Mure on selline kui mul laps oli 3 aastane läksime koos poodi,pood on kodu lähedal. Nii kaua kui ma ostsin asju ta läks välja ja ootas mind välisukse juures.Siis kui ma välja tulin last polnud.Vaatasin igale poole ja ei le last.Siis mõtlesin et kuna elame lähedal et nüüd läks ise koju.Sain väga vihaseks et tema niimodi üksi ära läks,ja läksin poodi.Siis kui olin poolel teel jooksis ta mulle järele ja nuttis kõvasti.Tuli välja et tema oli läinud poe hoovi,kus mul ei tulnud pähegi teda otsida.Nüüd on ta juba 5 aastane ja nüüd viimasel ajal ta kardab olla üksi. Ta ei lähe hoovi mängima,õues tahab minul käest kinni hoida,ma ei saa minna ka vetsu ta jookseb järgi,nii kardab et teda jäetakse üksi.Ütleb et sa ükskord jätsid ju mind poodi.Kas see läheb ise üle või ma peaksin pöörduma psühholoogi juurde??? Aitähh

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kui selline käitumine on tekkinud lapsel peale kaha aasta möödumist, tuleks uurida mis selle reaktsiooni tal nüüd uuesti esile kutsus. Arvan, et see on seotud mingi uue olukorraga.
Püüdke olla koos lapsega õues, kui ta seda palub. Rääkige lapsega, püüdke uurida mida ta kardab ja miks ta nii järeldab olukordadest, mis talle tunduvad hirmutavad. Lubage lapsel olla võimalikult palju endaga koos. Kui see pole võimalik, siis püüdke talle võimalikul rahulikult ja täpselt seletada, kui kauaks ja kuhu Te lähete. Reageerige tema hirmudele alati rahulikult ja püüdke mõista tema muret. Ta ei tule üksi oma muredega toime.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.