Tervist! Vabandan ette, et kiri sai pikk, kuid ei olsanud kahe sõnaga situatsiooni kirjeldada.
Mul on 6 aastane poeg, kes vahelduva eduga kardab lasteaeda minna. Olen pisut tausta uurinud ja püüdnud väljaselgitada põhjuseid, kuid need on alati erinevad. Kord väidab ta, et kiusatakse, kord ei meeldi päevane magamine jne. Arvan, et on midagi tõsisemat, sest muidu söekas tegelane väristab hommikul lõuga ja hoiab säärest kinni, nagu oleks esimest korda lasteaias. Vestlusest kasvatajatega ei selgu samuti midagi. Ütlevad, et kevadväsimus, jätke päevaks-paariks koju. Minu kahtluste korral vastatakse, et kõik on korras: poeg rühmas populaarne ja probleemi nagu pole. Üheks arvatavaks probleemiks võib olla see, et kasvatajad selles rühmas ei kuula lapse muret ära, vaid ütlevad, et kaebamine ei ole ilus. Lahenduseks võiks olla lasteaia psühholoog, kes vahendaks lapse mure kasvatajale, nii et see usutav tunduks. Kahjuks pole sellist aga kusagilt võtta
Kord varem poja lasteaiastaazi jooksul oli ka selline häda, aga siis oli süüdlaseks üks rühmakaaslane, kes terroriseeris tervet lasteaeda, pärast tema lahkumist sellest kollektiivist mure lahenes ja laps oli meeleldi nõus aias käima. Poja käitumises on märgata ilmseid häireid, nimelt kaldub ta välimatult toitu ahmima ja on seetõttu pisut juurdegi võtnud. Õnneks veel mitte niipalju, et narritaks.
Kõige suurem hirm aga on see, et lasteaias polegi mingit viga, vaid meie pere käitumine on olukorra kuidagi põhjustanud. Oleme mõlemad isaga väsinud ja pisut kevad-närtsinud. See ei tule üldisele õhkonnale kasuks, kuigi kunagi ei toimu mingeid stseene lapse ees võib ta pinget tajuda. Kas lasteaia hirm võib tulla hoopis sellest, et kodus on mingi jama.? Kuigi näen siis paradoksi, sest koju soovib jõmpsikas väga jääda. Lugupidamisega Emma.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Teie kiri on pikk ja põhjalik, ometi mitte nii pikk ja põhjalik, et saaks päris kindlasti otsustada, millega tegemist on. Kindlasti on Teie pojal tõsiseid pingeid: sellele osutab teie tähelepanek tema söömisharjumuste muutumise kohta.
Lasteaia psühholoog oleks väga kasulik, kuid kuni sellist inimest seal ei tööta, siis on parem otsida üles mõni kogenud lastepsühholoog ja kogu perega tema vastuvõtule minna. Kui Te lubate endale soovitusi anda, siis ma mõtlen, et mulle tuntud inimestest võiks Teil kasu olla Malle Laene juurde minekust. Malle Laene on pikaajaliste kogemustega lastepsühholoog ja pealegi on tal ka perekonnapsühhoterapeudi pikaajaline kogemus ja siis ehk selgub ka see, mil määral on Teie poja raskustega seotud Teie perekonnas toimuv. Malle Laene telefon on 056 495 614.
Parimate edusoovidega,
HK