Tere!
Lugu järgmine:
Olen oma 8.a. vanust poega algusest peale üksi kasvatanud. Tookord tundsin, et üht last kasvatada on kergem kui kahte (poeg ja lapseisa). Olen lapse küsimustele vastanud kõik ausalt - a'la kes?kus?miks?
Kuni tänaseni pole eriti probleeme olnud. Kuid eile mänguhoos tuli pojal üle huulte vali karje - temal ei ole isa!!!!!!!! - ja puhkes nutma. Nutsime siis mõlemad. Sooviksin selle probleemile lahenduse leida.
Lapseisa on minuga aegajalt ühendust võtnud, kuid ma kardan neid omavahel
kokku viia! Lapseisa ei oska kedagi armastada, kuigi ise ta väidab midagi muud! Tema sõnad ja teod ei lähe kuidagi kokku! Kardan, et poeg pettub temas siis täielikult kui kokku saavad. Või siiski - oma silm on kuningas?
Ette tänades!

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Esitate raske küsimuse. Reeglina on siiski lapsel õigus teada oma isast ja kohtuda oma isaga. Kui laps suhtleb oma isaga ja emaga imikust peale, siis õpib ta tundma oma lapsevanemaid sellistena nagu nad on, nende vooruste ja vigadega. Nagu ma aru saan, ei taha te last traumeerida sellega, et ta võib isas pettuda. Ma saan teie hirmudest aru. Seetõttu soovitan enne konsulteerida mõne perepsühholoogiga, et saaksite talle loo põhjalikult ära jutustada ja koos spetsialistiga mõelda selle üle, kuidas õigemini toimida. Eriti hea, kui saaksite psühholoogi juurde koos lapse isaga minna.