Tere,
mul on selline mure, et olen kogu aeg väga kurb (kõlab vist tobedalt).
Hiljuti katkes mul rasedus, laps oli väga oodatud, kuna meie eelmine laps sündis ammu ja see oli meie ammune otsus saada teine laps. Paraku see ebaõnnestus. Nüüd mõtlen sellele ja süüdistan ennast, miks ma nii kaua ootasin, sest aastad lähevad. Mees küll toetab mind, kuid ma ei saa talle kogu aeg kaevata, sest ma ei taha lähedase inimese elu oma pideva kurvastamisega rikkuda. Olen üldse kinnisevõitu ja ei taha endast nii kergesti rääkida, praegugi on see mulle suur julgustükk.
Nii ma ei teagi, kuidas halvast meeleolust üle saada, püüan küll mõelda meeldivatest asjadest, aga see on nii raske ja ei aita eriti. Tunnen juba, kuidas see hakkab mu elu segama. Püüan ennast kogu aeg valitseda, et kodused minu tujude pärast ei kannataks, aga see on järjest raskem.
Mida ette võtta?
Vabandust, kui väga segaselt väljendusin.
A.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Masendusest võib üle saada mitmel moel. Üks viis on psühhoteraapia, aga selles protsessis on vaja palju rääkida ja arutada. Võimalik, et Teie kinnisus on ka kuidagi seotud pikaajalise masendusega. Siis oleks ehk otstarbekas kõigepealt antidepressantidega oma masendust leevendada sedavõrd, et sellest ka rääkida saaks ja siis alustada kõrvuti ravimi kasutamisega ka vestlusi psühhoterapeudiga.
Kui ma tohiksin soovitada, siis pöörduge palun dr. Keldrima poole, kes on psühhiaater ja võtab Teid kindlasti vastu, kui Te talle helistate telefonil 056 609604.
HK