Tere
sain 3 aastat tagasi lapse ning kogesin 4 kuud hiljem õhtuti ärevushooge ning lõppes sellega , et see ärevus kestis terve nädala , ilma pausideta , ilma , et rohud/rahustid oleksid aidanud.Lõpuks kirjutas mulle EMO-s arst välja AD-d ning nendeks on Escidelopram Teva , võtan neid siiamaani , vahepeal küll jätsin ära mõneks kuuks aga nüüd võtan juba ligi aasta aega jutti ja pool aastat sellest pool tabletti 10mg-st.Need hakkasid toimima 2 nädalaga umbes ja mõju oli hea , tundsin end inimesena küll aga olid meeletud kõrvalnähud.Tänaseks on olnud 3 kuu jooksul meeletult pingeid ja kahjuks need jälitavad igal sammul ja tunnen kohati isegi ,et olen tugev ja paks nahk peale kasvanud kuid sisemine pool vist nii ei arva , sest iga asi ärritab mind kergelt , südame rütmihäired on , hirmu tunne on MEELETU (eriti õhtuti , varem nautisin õhtuseid rituaalne jne kuid nüüd on need muutunud võimatuks) , eriti kui laps on haige või isegi nohus ja köhas... ilmselt see tuleb sellest , et beebina oli tal RS viirus ja põdes raskelt ja hiljuti juhtus tal ka õnnetus aga õnneks nüüd on kõik okei ja nüüd hiljuti eelmise kuu keskel hakkasin tundma taas seda jubedat tunnet , ärevust! See ajab esialgu oksendama , siis värinad , hirmud kuigi ma teen kõik , et see maha suruda , ignoreerin , loen raamatuid selle kohta jne aga tõepoolest selline tunne , et hakkan mõistust kaotama.Pingetaluvus on 0 , kui keegi midagi rääkima hakkab või häält tõstab siis mu süda puperdab nii hirmsasti. Öösiti ärkan südame puperdamise peale... kõik sümptomid ei tule isegi meelde mida tunnen sellel hetkel ja aitab ainult 0.25 xanax ... või õhtune pokaal veini või 2 aga niimodi ei saa ju eksisteerida. Ma tean , et ei ole mingit imerohtu või nipsust midagi muuta on lausa võimatu aga kuhu peaksin edasi pöörduma , kas tõesti on tegemist psüühikaga või võib olla mõni tervisega seotud probleem ? Bipolaarsus ? Ma konsulteerisin ka psühhiaatriga ja arvas , et tõstaksin toosi uuesti 10mg peale kuid hetkel on see võimatu...ma tean millised ärevused ja muud sümptomid sellega kaasnevad ja see võtab mu hetkelisest pingelisest elust lausa nädala või 2 ära ja samas ei taha ma ka xanaxeid ega muud selliseid rahusteid üldse tarvitada... peab ju olema muu moodus! Tahaks rääkida lihtsalt kellegiga kes mõistab mis on ärevus ja kui raske on sellega toime tulla ja igapäevaselt võidelda. Kahjuks pere seda ei mõista ja küsivad miks ma end nii tunnen , et kõik on ju hästi , justkui olekski aga samas kui keha nii reageerib siis kõik ei saa olla hästi , nii ma siis üksinda igal ööl võitlen diivanil selle tundega ja tunnen , et abi pole kuskil. Vabandan nii pika kirja eest kuid üritasin võimalikult detailselt välja tuua oma tunded ja sündmused. Jään tagasisidet ootama ja loodan , et ma ei ole ainuke ja Teie vastus aitab peale minu ka teisi samat probleemi põdevaid inimesi.

Arst vastas:
Triinu Stanford
dr Triinu Stanford
Tervisepsühholoog
Confido tervisekeskus
Tere
Ärevushäired ning depressioon mõjutavadki väga elukvaliteeti ja te teete õigesti, et sellele abi otsite. Ärevushäired on väga laialt levinud ja seda kogevad paljud inimesed oma elu jooksul. Ärevusel ei pruugigi alati olla selget põhjust ning seda on sageli raske mõista lähedastel, kes pole seda ise kogenud. Kognitiiv-käitumuslik teraapia võiks teile sobida, kuna aitab muuta käitumis- ning mõttemustreid, mis tekitavad ärevust. Soovitan pöörduda kliinilise psühholoogi poole, kel on kogntiiv-käitumusliku teraapia väljaõpe. Võite alustada perearstist, kes võimalusel kirjutab teile saatekirja kliinilise psühholoogi juurde. Soovitan psühhiaatriga nõu pidada enne, kui loobute ravimitest, kuna see võib enesetunnet veel palju halvemaks muuta. Ärevushäired alluvad väga hästi ravile ning parima efekti saab, kui ühendada teraapia ning ravimid. Pidage psühhiaatriga nõu ning ühel hetkel saab siis ka loobuda ravimitest.