Palun öelge, kas pikaajaline depressioon (kestnud umbes 3 aastat) võib tekitada mälu nõrgenemist? Muud poleks justkui midagi aga see hakkab segama õpinguid ülikoolis. Kuidas vabaneda enesetapumõtetest? Olen sattunud väga suurtesse rahalistesse raskustesse, kuid minu enesetapp tooks vaid minu pereliikmetele probleeme juurde. Kindlasti ei ole ma ainuke selliste probleemidega tänapäevases maailmas ja sellepärast tahaks teada, et kaua üks inimene suudab pikaajalisele depressioonile vastu panna? Kuskil teraapias ma käia ei saa - seda just raha pärast. Kas antidepressandid aitavad?
Tänan juba ette igasugusegi vastuse eest!

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Kaua ei suuda. Palun pöörduge kiiresti arsti poole. Helistage mulle kas homme (s.t. laupäeval 9. veebruaril pärast nelja) või siis pühapäeval või nädala algul, kui olete seda kirja lugenud. Telefoninumbri leiate siin kusagil minu pildi all ringi klikkides.
Niikaua ei tohi ometi depressiooniga elada. Pikaajaline depressioon teeb igasuguseid pahasid asju Teiega: mälu kehvemaks, keskendumisvõime viletsamaks, igasuguseid muid halbu mõtteid, mis elu ja kindlasti ka õppimist segavad, kurnab keha ja vaimu. Antidepressandid aitavad kindlasti. Aga neid tuleb võtta nüüd juba pikka aega, et nii kaua kestnud depressioonist jagu saada.
H.Küünarpuu