Pöördun Teie poole, kuna ise ei oska enam midagi arvata ega teha. Minu lugu on järgmine ja tahan ennetada seda, mis võib juhtuda. Kas on tegu siis tähelepanu vajadusega, et tõsta oma ääretult madalat enesehinnangut. Kas sellega võib seletada mu senist käitumist ja ka tuleviku käitumist, mida ma enam sellisel kujul ei soovi. Olen kindlas suhtes inimesega kaks aastat, samas on olnud ääretult palju hingamisruumi.
Aga ma lihtsalt ei suuda vaadata meesterahvaid kui lihtsalt inimesi, vaid ütleks nii, et silmad löövad särama. Kuidagi ei suuda loobuda mõtetest eks suhetest ja pean nö mõnda neist ikka õrritama, sest valdavalt olin see mina, kes lõpetas suhteid ja seda väga julmalt, ilma mingi seletuseta.
Olen välimuselt olnud see, kes igas seltskonnas ikka leiab kellegi pilgu ja tähelepanu. Ja samas nagu otsin ka ise neid, kuigi mul on see, mida vajan ja tahan.
Pean ise sellise flirtimise, mida mul ette tuleb, põhjuseks kunagist sõbranna varju jäämist, kes oli alati särav ja võluv. Ja mitte lihtsalt tibi, vaid väga arukas tibi ja väga seltskondlik. Mina jäin alati tema varju. Ja esimene suur armumine võib olla kõige selle põhjuseks, et tahan tähelepanu, mulle meeldib väike flirt. Nimelt kauges nooruses ol mul kinnisidee ühe poisi suhtes, kes tol ajal asja selliselt ei võtnud, nagu mina tahtsin, lootsin, soovisin.
Nüüd aastaid hiljem, peale eemalolekuid avastas ta, et ta oli rumal ja tahab nüüd. Minu suureks rõõmuks,aga oli temal ainult väline kest, mis oli selline ahvatlev, aga sisust ei teadnud ma midagi. Olen temast jäädavalt üle kasvanud. Kuid 5 aastat unistustele, piinlemisele, lootustele, valule kulutada. Aeg, mil isiksus areneb, kasvab. Mäletan pisaraid, palju pisaraid...
Ja praegu on mu suurim hirm, et lollusest teen midagi, mida tegelikult ei peaks...(mitte seoses isikutega minevikust, vaid just kedagi tulevikust)
Samas ei ole mul hirmu üksi jääda, sest olen kass kes kõnnib omapead, kuid kuidas üle saada neist mõtetest, et otsida üles oma vanu partnereid ja mitte otsida uusi. Vajan kogu aeg mingit põnevust.
Kas pean pörduma kellelgi poole ja sellega on vaja pikemalt ja põhjalikumalt tegeleda, kui jah, siis, kelle poole pöörduda.
Ette tänades ja austusega,
Mia

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Teie kirja järgi otsustades olete väga mõistlik inimene. Te oskate päris selgelt mõelda ja järeldusi teha. Aga vahel sellest ei piisa. Selleks, et oma minevikuvarjudest üle saada vajate minu mõistmist mööda psühhoterapeudi abi. Ja ma arvan, et oleks ehk kasulik pöörduda kellegi poole, kellel on korralik psühhoanalüüsi väljaõpe. Õnneks meil sellised leidub. Meil on olemas Eesti Psühhoanalüütiline Selts, kus on küll vähe liikmeid aga kõik on korraliku koolitusega. Kui Te võtate lahti mõne telefoniraamatu või toksite brauserisse aadressi http://my.tele2.ee/psyhhoteraapia, siis leiate sealt loetelu inimestest, kes võiksid Teile abiks olla.
Jõudu,
Harri Küünarpuu