Tere!
Minu probleem on selles, et 5.a poiss, kes ennem käis rõõmuga lasteaias ei taha enam peale suvepuhkust sugugi minna. Laps nutab igal hommikul ja õhtul enne magama jäämist juba teatab- ma ei taha lasteaeda minna.
Peale puhkus on 2 sõpra, kellega ennem mängis nooremas rühmas, 1 sõber lahkus teise lasteaeda ja alles on 1 tüdruk, kellega mängis rõõmsalt ja ka nüüd mängib. Rühmas on kokku 4 poissi, kellest 3-l on kodune keel vene, ülejäänud on tüdrukud. Põhjuseks, miks lasteaeda minna ei taha, ütleb lihtsalt ei taha minna, tal on igav ja tal ei ole kellegiga mängida.
Kuidas aidata last, kas lasteaia vahetus aitaks probleemi lahendada või tuleks lihtsalt oodata, et laps harjuks uue rühmaga, kus pooled on uued suuremad lapsed ja pooled vanad, kes on toodud nooremast rühmas üle, kahjuks jah kõik tüdrukud.
Vastust ette tänades, murelik ema Ida-Vrumaalt

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kohanemine võtab mõnel lapsel aega. Teie lapsele oli ootamatu see, et eelmise aasta kaaslased puudusid, keda ta näha lootis. Kuna tuttavad puuduvad, võtab uute sõprade leidmine aega. Paluge õpetajat, et ta pööraks Teie pojale veidi rohkem tähelepanu. Kui on võimalik, jätke ta mõnel päeval koju, kuid ärge seda liiga tihti korrake. Õhtul ja hommikul püüdke lapse tähelepanu kohe mujale juhtida, kui ta lasteaiast juttu teeb. Püüdke olla hommikul heatujuline ja kui vöimalik, viige laps veidi hiljem lasteaeda, et saaksite temaga koos teha midagi toredat. Küsige poja käest, mis oli päeva jooksul lasteaias toredat ja rõõmustage koos temaga.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.