Põhiprobleem on see, et tütar 3,5 aastane ei lepi isaga väljas pool kodu. Laps läks sügisel lasteaeda, harjumisega läks aega 2 nädalat kuni ta enam ei nutnud sinna jäädes. Siiani ta vahest protestib kui peab midagi tegema, kuid teeb siiski kõike. Lasteaeda läheb väga hea meelega ja pea kõik päevad sujuvad hästi. On harjunud kõigega ja kõigiga.
Nüüd kui olen otsimas tööd, tahaks õpetada last nii, et ka isa saab teda lasteaiast ära tuua. Aga ta ei taha, ta ei luba kellegil peale minu käru lükata, kelku tõmmata jne. Ükskord mõtlesime, et proovime, et läheb ainult isa teda tooma: ta ei teinud isast välja ja otsis mind, muidugi hakas nutma kõvasti. Tulin peidust välja.
Lasteaias oli ka algul raske väravast välja minna esimesi kordi, siis ka nutis kõvasti. Aga nüüd enam ei nuta kui lähevad kuhugi kaugemale jalutama. Me elame üldse Soomes ja laps ei räägi veel eesti keeltki. Oleme puhtalt eesti keelne pere. Kõigest aru ta ka ei saa, mõistab iga päevasi korraldusi ja kõnet. Selgeks talle midagi rääkimisega eriti ei tee. Tundub, et vaid nägemise abil ta õpib.
Muidu kodus laps mängib isaga ja võib temaga olla mitu tundi kahekesi. Ja issit ta oskab ka sõnaga otsida. Mind ta emmeks veel ei kutsu. Nädalavahetustel ta alati läheb issit äratama.
Ja ei ole kodus nii, et ainult issi pahandab, ka mina pahandan temaga. Muidugi pahandamist tuleb harva ette, ta on väga tubli laps üldiselt, jonnib vähe.
(Ainuke asi, mis viga meil tehtud: ma olen kõik asjad sündidest alates ise teinud ja koguaeg temaga koos olnud. Issi pole väiksest peale väljas käidud lapsega kahekesi ja eriti kahekesi pole nad olnud ka kodus. Pea kõik asjad olen mina toimetanud.)
Ei tea kuidas nüüd harjutada last sellega, et ka issi võib teda tuua lasteaiast? Ei ta lapsele stressi tekitada ja et hakkab issit veel rohkem eirama.
Äitäh kui oskate kuidagi nõu anda meile! (issi väga armastab tütart ja tahaks teda lasteaiast tuua :) )

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Selles vanuses laps tavaliselt räägib, kuid alati on erandeid. Ärge ehmuge, kuid mul tekkib küsimus. Kas Teie lapse kuulmine ja nägemine on korras? Kui laps on terve, siis on ta Teisse väga kiindunud, see annab talle turvatunde. Lasteaeda minek oli tema jaoks keeruline, see tähendab ehk seda, et uute olukordadega kohanemine võtab temal aega. Alustage hommikul juttu sellest, et isa tahab talle lasteaeda järgi tulla ja temaga midagi toredat teha. Üllatused talle hästi hetkel ei sobi. Jätke meest rohkem lapsega kahekesi. Rääkige alati lapsega sellest, mis toimuma hakkab. Kui laps ei räägi, saab ta teie kõnest aru. Lapsega tegeledes tuleb sõnadega selgitada oma tegevust.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.