Tere! Sooviksin abi saada järgmises küsimuses- kuidas suhelda mehega, kes praegu hirmsasti elab üle "kinga saamist" paraleelsuhes ning minu teoreetilisele ettepanekule lahku minna reageeris tugeva paanika hooga- värisemine, nutmine, ahastus jne. Ei tahaks meest murda, aga on raske tekkinud olukorras lahendust leida, sest ise praegu ilmselt olen emotsionaalsest tasakaalust väljas. Minus on palju negatiivseid emotsioone abikaasa vastu, tunnen ennast reedetuna jne, kuid kardan ka tema elu/heaolu pärast. Tavaliselt olen mina olnud see, kes pereelu tasakaalustab ja otsib lahendusi. Aga praegu on teatud vastumeelsus pingutamise eest ja soov, et mees kuidagi heastaks minu usalduse kuritarvitamist. Kas see on väga utoopiline soov? Ta on igati püüdnud oma tundeid minu vastu varjata, vahel isegi naeruvääristada, et jumal hoidku, keegi ei arvaks, et tema hoolib minust. Mõnes mõttes ta on käitunud nagu üleannetu laps, kes teeb koerusi selleks, et saada kasvõi negatiivset tähelepanu, peamine, et tähelepanust ilma ei jäeta ja temale kuidagi pähe ei tule, et see käitumine võib teisele väga haiget teha. Mõnes mõttes ei olnud see võrdsete partnerite kooselu, ma nagu asendasin temale ema, olin tugiisikuks.
Tänan Teid ette!

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Teie tunded oma abikaasa vastu on täiesti aktsepteeritavad. Ma usun, et teisiti oleks Teil väga raske tunda. Sellest hoolimata tunnete muret ka oma mehe vaimse seisundi pärast. See on üsna inimlik, et kedagi kannatamas nähes tahaksime teda aidata. Ometi on Teil endal hetkel seda väga raske teha, sest Te vajate ise abi ja toetust ning eelkõige mõistmist. Teie soov, et mees heastaks teile usalduse kuritarvitamise ei ole sugugi mõistetamatu, siiski võib see olla, kasutades Teie enda sõnu, antud hetkel "utoopiline". Ma usun, et te mõlemad vajate praeguse olukorraga toimetulekuks kellegi kolmanda, teie robleemidest kõrval olija toetust. Ja küllalt kiiresti. Teie kirjelduse järgi võib oletada, et nii Teie, kui ka Teie abikaasa on tugevasti tasakaalust väljas. Palun pöörduge niipea, kui Te saate professionaalse abistaja poole ja soovitage seda teha ka oma mehel. See on parim viis, kuidas Te saate nii teda kui ennast aidata.
Seejärel, kui teil mõlemal on tahtmist oma suhet säilitada ja edasi arendada, peaks tõsisemalt uurima omavaheliste suhete raskusi ja leidma võimalusi selles mõlemale sobivaid muutusi teha. Sellele vajadusele viitab Teie kirja viimane osa.
Palju kannatlikkust ja vastupidavust!
Harri Küünarpuu